Jak targetować mailing w ecommerce?

Jak targetować mailing w ecommerce?

Autor: Martyna Witosz, Content Marketing Specialist
Czas na przeczytanie: 6 minut


Odpowiednie targetowanie to jeden z kluczy do sukcesu w mailingach ecommerce. Na co należy zwrócić uwagę, decydując, kto powinien otrzymać danego maila? A może lepiej po prostu wysyłać wszystko wszystkim? W tym artykule postaramy się znaleźć odpowiedzi na te pytania. Zapraszamy!

W poprzednim wpisie na naszym blogu mogłeś przeczytać, że w email marketingu musisz dotrzeć do właściwych osób we właściwym czasie i z właściwym komunikatem. Dzisiaj natomiast zastanowimy się dokładniej, kim są te właściwe osoby.

Do kogo wysyłać maile w ecommerce?

Zacznijmy od podstawowego pytania – czy jest sens wysyłać wszystko do wszystkich? Odpowiedź brzmi - nie. Ponieważ jeśli mówisz do wszystkich, nie mówisz tak naprawdę do nikogo. Masowe wysyłki uniemożliwiają wykorzystanie takich technik jak segmentacja i personalizacja, a dzisiaj to absolutny fundament każdej skutecznej kampanii mailingowej.

A zatem, jeśli nie do wszystkich, to do kogo? Przede wszystkim musisz zastanowić się, o czym chcesz pisać. W branży ecommerce maile najczęściej dotyczą:

  • Powitania nowego użytkownika
  • Nowej oferty
  • Specjalnej promocji
  • Voucherów i kodów rabatowych
  • Przypomnień o niedokończonych zakupach

I już z tej listy wyraźnie wynika, że każda kategoria maili ma swoją własną grupę docelową. To tak zwane segmenty klientów. Każdy segment ma swoją specyfikę i cechy. Jeśli nie weźmiesz tego pod uwagę, Twoje maile nie tylko nie spełnią swojego celu, ale mogą wręcz zostać uznane jako spam. Nie będziesz przecież przypominać o porzuconym koszyku komuś, kto od roku nie logował się na konto, prawda? Co zatem robić?

Po pierwsze, staraj się jak najlepiej poznać klientów. Przy rejestracji poproś o imię (pomoże to w personalizacji), możesz też zapytać o zainteresowania (oczywiście w kontekście kategorii produktowych) – to z kolei ułatwi segmentację. Po drugie, powinieneś mieć wdrożony skuteczny moduł analityczny, który pomoże Ci analizować ruch na stronie i zachowania klientów. Na tej podstawie wyciągniesz dużo wniosków na ich temat. Wiele firm przeprowadza też krótkie ankiety, aby lepiej poznać odbiorców. Wykorzystują w tym celu social media i newslettery. Obawiasz się, że nikt nie zainteresuje się taką ankietą? Zaproponuj mały bonus w zamian, na przykład jednorazową darmową przesyłkę.

A co z personalizacją? To równie istotna część właściwego komunikatu. Po pierwsze, zwracaj się do odbiorców po imieniu. Po drugie, zadbaj o to, aby mail dotyczył czegoś, czym dana osoba faktycznie może się zainteresować. Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep z artykułami RTV i AGD i nagle zaczniesz reklamować odkurzacze piorące nastolatkowi, który jakiś czas temu kupił smartfona. Nie ma to większego sensu, prawda? Na tym polega cała idea personalizacji. Komunikat powinien być tak dopasowany do danej osoby, jak to tylko możliwe. 

GRUPY KLIENTÓW

Bez dokładnego poznania klientów, nigdy nie uda Ci się stworzyć skutecznej kampanii mailingowej. Pojawia się pytanie, jak zatem podzielić klientów? Jeśli masz różne produkty w swoim sklepie, możesz ich podzielić według kategorii produktowych. Warto też skupić się na ich zachowaniu. Na przykład możesz podzielić klientów w ten sposób:

  • Stali klienci (robią u Ciebie zakupy przynajmniej kilka razy w roku)
  • Poszukiwacze nowości (kupują nowości w ofercie, bez czekania na promocje i obniżki)
  • Poszukiwacze okazji (skupiają się na tym, żeby wydać jak najmniej i otrzymać jak najwięcej)
  • Klienci jednorazowi (zostawili maila i raz coś kupili, ale na tym koniec)
  • Nowi klienci (nowo zarejestrowane konta)

Oczywiście Twoja lista może wyglądać inaczej. Chodzi o to, żeby znaleźć podział, który sprawdzi się w Twoim przypadku. Dlatego właśnie potrzebujesz dobrze poznać swoich klientów, aby móc ich właściwie przypisać do danego segmentu. Do tego przyda się właśnie narzędzie analityczne.

ODPOWIEDNIA ANALITYKA

Revhunter, a właściwie nasz moduł eCommerce insights, dostarczy Ci bezcennych informacji na temat sklepu i jego klientów. Z naszą pomocą poznasz statystyki dotyczące liczby kroków, jakie średnio klient wykonuje przed zakupem, zarówno w Twoim sklepie, jak i w sklepach sprzedających podobne produkty. Ta informacja pomoże Ci zaprojektować ścieżkę zakupową, która przyczyni się do zwiększonej liczby konwersji. Dostępne dane pozwolą Ci znaleźć obszary, w których możesz rozwinąć swoje działania marketingowe i w rezultacie sprzedaż.

Pomożemy Ci też w kampaniach mailingowych. Dowiesz się, które dni tygodnia są najpopularniejszą porą odwiedzin Twojego sklepu i jak te dane mają się do całej branży, a także ogólnych statystyk całego ecommerce. Poznasz także trendy aktywności Twoich klientów i ich preferencje w reagowaniu na Twoje wiadomości. 

Mamy też dla Ciebie jeszcze jedną propozycję, która pomoże rozszerzyć prowadzone działania mailingowe.

Dotrzyj do nowych klientów z Audience Mailing

Audience mailing to nowa oferta w ramach Revhunter, która pozwala wysyłać sprofilowane wiadomości email do osób, które nie są Twoimi klientami. Aby było to możliwe, Revhunter korzysta z zewnętrznych baz mailowych (m. in. Gmail). Osoby znajdujące się w tych bazach są profilowane według zachowań w sieci i zainteresowań. Umożliwia to wysyłanie mailingów wyłącznie do osób, które są potencjalnie zainteresowane Twoją ofertą, ponieważ są to osoby o profilu zbliżonym do tego, którym cechują się Twoi aktualni klienci. 

Mamy takie możliwości właśnie dzięki modułowi analitycznemu, o którym wspomnieliśmy wcześniej. Z pomocą tego modułu analizujemy bowiem nie tylko określony sklep, ale cały rynek ecommerce, co pozwala nam zgromadzić obszerną wiedzę na temat konsumentów. 

Jeśli audience mailing Cię zainteresował, mamy dobre wieści! Nie musisz mieć żadnych umiejętności technicznych, aby skorzystać z tej oferty. Tak naprawdę zadaniem klienta jest jedynie określenie warunków wysyłki i wybór produktów do promowania. Za resztę odpowiadamy my. Revhunter wyszukuje odpowiednią bazę potencjalnych klientów, oferuje dopasowany do danego sklepu szablon graficzny (który klient może edytować) i realizuje wysyłkę. 

Co więcej, nasz system posiada wbudowany mechanizm rekomendacyjny, który sprawdza jakie produkty cieszą się dużą popularnością w danym sklepie internetowym. Na tej podstawie przygotowywana jest gotowa lista rekomendacji produktowych, którą klient może wykorzystać w swoich kampaniach.

SKUTECZNOŚĆ AUDIENCE MAILING

W ostatnim czasie przeprowadziliśmy kampanię audience mailing dla polskiej firmy produkującej obuwie - Olivier. Wysłaliśmy nieco ponad 100 000 maili, a rezultaty były zdecydowanie powyżej standardowych. Współczynnik otwarć wyniósł prawie 7% (dokładnie 6,94%), a współczynnik kliknięć: 5,47%. W efekcie nasz klient osiągnął poziom prawie 230 wspomaganych konwersji. 

 

Wiadomości

wysłane

127 422

Wiadomości

otwarte

10 003
OR – 7,85 %

Wiadomości

kliknięte

1 278

CTOR – 12,78%

Konwersje

wspomagane

228

Konwersje bezpośrednie

17

 

Dokładne wyniki tego case study znajdziesz tutaj -> Jak zdobyć nowych kupujących i uzyskać ROI 434%? 

Chciałbyś dowiedzieć się, jak zespół Revhunter może pomóc Ci ulepszyć prowadzone działania email marketingowe? Zapraszamy do kontaktu!

Share:

Pozostałe wpisy

Oferta specjalna z okazji Black Friday 2022
Oferta specjalna z okazji Black Friday 2022

High season w e-commerce nadchodzi wielkimi krokami! W tym roku Black Friday przypada na 25 listopada, jednak my już od początku miesiąca zachęcamy Was do skorzystania ze specjalnej oferty, którą dla Was przygotowaliśmy. 

Początkujący sprzedawca i dropshipping. Jak założyć sklep internetowy w 2022? Co sprzedawać w Internecie?
Początkujący sprzedawca i dropshipping. Jak założyć sklep internetowy w 2022? Co sprzedawać w Internecie?

Lata 2020 i 2021 to niewątpliwie prawdziwy boom dla rynku e-commerce w Polsce, który przeżył rozkwit za sprawą pandemii COVID-19. Według szacunków Dun & Bradstreet w minionym roku w Polsce otworzyło się blisko 8 tysięcy nowych sklepów internetowych, dzięki czemu ich ogólna liczba przekroczyła już 52 tysiące. Czy na tak szybko nasycającym się rynku jest wciąż miejsce dla nowych graczy? W jaki sposób znaleźć je dla siebie i swojego pomysłu na handel online? Co sprzedawać w sieci?

Jak SEO i UX wspierają lead generation w e-commerce?
Jak SEO i UX wspierają lead generation w e-commerce?

Generowanie leadów w e-commerce o charakterze B2C oraz B2C bywa procesem żmudnym i czasochłonnym. Niejednokrotnie potencjalny klient rezygnuje z zakupu na ostatnim etapie ścieżki zakupowej, znajdując się w dolnej części lejka sprzedażowego. Jak temu zapobiec i co wspólnego z tym ma SEO wraz z UX?

Otrzymaj bezpłatną strategię zwiększania konwersji