Jak wysłać mailing?

Jak wysłać mailing?

Jak dobrze przygotować mailing, aby trafił prosto do klientów? Świetnie zaprojektowany i odpowiednio targetowany mailing jest efektywnym narzędziem marketingowym, z którego szczególnie chętnie korzystają firmy działające w sektorze e-commerce. Mailingi zachęcają do zapoznania się z ofertą sklepu, poznania nowości i skorzystania z ofert specjalnych. Co warto wiedzieć o mailingach? Jak sprawić, aby trafiały dokładnie tam, gdzie trzeba? 

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, na pewno rozumiesz wagę regularnego docierania do klientów. Fakt, że ktoś raz się u Ciebie pojawił i zrobił zakupy, nie oznacza, że taka osoba będzie stałym klientem. Aby podtrzymać zainteresowanie, warto się regularnie przypominać. Firmy e-commerce wykorzystują w tym celu różne kanały komunikacji:

  • Stronę internetową
  • Profile social media
  • Newslettery i maile
  • A nawet komunikację offline (np. w postaci insertów w paczkach)

W tym artykule chcemy się skupić na komunikacji mailowej. Choć już nieraz słyszeliśmy, że maile odchodzą do lamusa, to faktem jest, że z maili korzystają obecnie ponad 4 miliardy użytkowników1 (i ta liczba rośnie), a współczynnik otwarć jest na poziomie około 20%. To wystarczające argumenty, żeby nie rezygnować z tego kanału. 

W związku z tym pojawia się ważne pytanie – jak maksymalizować sprzedaż przy użyciu maili? Dowiedzmy się!

Przepis na udaną kampanię mailingową

W internecie znajdziesz masę porad mówiących, że przycisk CTA powinien mieć taki i taki wymiar i być w takim i takim kolorze (najczęściej eksperci doradzają czerwony, pomarańczowy i żółty). I oczywiście, zagłębienie się w te dane oraz porady może przyczynić się do wzrostu liczby otwarć, a nawet konwersji. Jednak prawdziwy przepis na udaną kampanię mailingową jest znacznie mniej techniczny:

Musisz dotrzeć do właściwych osób we właściwym czasie i z właściwym komunikatem.

Łatwo powiedzieć, ale z wykonaniem już gorzej, prawda? Oto kilka bardziej sprecyzowanych porad:

PRZYGOTUJ DOBRĄ TREŚĆ

Przede wszystkim, dobrze się zastanów, o czym chcesz napisać. Sam fakt, że chcesz wysłać mailing to za mało. Musisz mieć dobry powód i to dobry z punktu widzenia ODBIORCY. Zastanów się, o czym chcesz napisać i dlaczego. Jeśli masz specjalną ofertę lub nowość w swoim sklepie, dlaczego Twój klient powinien się tym zainteresować? Skup się na korzyściach – co klientowi da skorzystanie z Twojej oferty?

PERSONALIZUJ

Komunikacja w sieci wymaga naturalności. Pisz do Piotrka i Ani, a nie do „szanownych państwa” lub „drogich użytkowników”. Jeśli masz możliwość personalizacji treści na bazie wcześniejszych zakupów – wykorzystaj to! Segmentacja klientów i personalizacja komunikacji to obecnie dwa główne trendy w marketingu e-commerce, a ich prawidłowe wykorzystanie potrafi zdziałać cuda.

KORZYSTAJ Z NARZĘDZI DO AUTOMATYZACJI WYSYŁEK

Oszczędzisz w ten sposób mnóstwo czasu i będziesz mógł śledzić statystyki. Dowiesz się, ile osób otworzyło wiadomość, a ile z nich kliknęło link. To bardzo cenne dane, które możesz następnie wykorzystać do optymalizacji dalszych wysyłek.

NIE PRZESADŹ

Nikt nie lubi być zalewany mailami, nikt też nie lubi nachalnych sprzedawców. Nie wysyłaj więcej niż 3 maile tygodniowo. Lepiej jest pisać rzadziej, ale za to z dobrą ofertą, niż mnożyć maile nie mając na nie pomysłu. 

DOBRZE DOBIERZ ODBIORCÓW

Częściowo o tym mówiliśmy przy okazji personalizacji, ale ta kwestia idzie znacznie dalej. Szczególnie jeśli oferujesz w swoim sklepie produkty, którymi będą zainteresowane różne grupy odbiorców. Powinieneś mieć pewność, że każdy mail, który wysyłasz, ma dobrze zaprojektowaną grupę odbiorców, o których wiesz, że powinni być zainteresowani daną ofertą.

I w tym momencie przechodzimy do zagadnienia, jakim jest audience mailing. Na czym polega to rozwiązanie? 

Audience mailing, czyli jak dotrzeć do osób, które nie odwiedziły Twojego sklepu?

Załóżmy, że chcesz poszerzyć swoje działania mailingowe i dotrzeć do osób, które jeszcze nie odwiedziły Twojego sklepu. Bez kupna lub stworzenia nowej bazy odbiorców jest to wręcz niemożliwe. Jednak kupno gotowej bazy rzadko okazuje się skutecznym rozwiązaniem, o jego legalności nie wspominając. Często gotowe bazy maili są tworzone bez zachowania standardów jakości, co oznacza, że maile z bazy mogą być:

  • Nieaktualne
  • Niedostosowane do Twoich wymagań
  • Pozyskane w nielegalny sposób

Jakby nie patrzeć, potencjalnie narażasz się na kłopoty. A teraz wyobraź sobie, że możesz dotrzeć ze swoją ofertą do osób, które nigdy o Tobie nie słyszały, ale:

  1. Są zainteresowane Twoją ofertą
  2. Chętnie robią zakupy w sieci

Brzmi ciekawie? Właśnie na czymś takim polega nasza najnowsza usługa, czyli AUDIENCE MAILING

Revhunter korzysta z zewnętrznych baz mailowych (m. in. Gmail, Interia, Onet, WP i O2.pl) i spośród setek tysięcy odbiorców wyszukuje osoby o profilu i zainteresowaniach zbliżonych do tych, którymi cechują się Twoi aktualni klienci

Jest to możliwe dzięki naszym rozwiązaniom analitycznym, które dokładnie analizują ruch w Twoim sklepie i działania aktualnych klientów. Na tej podstawie tworzone są profile osób, które są zainteresowane podobnymi produktami do tych, które masz w swojej ofercie. A dzięki dostępowi do zewnętrznych baz maili, stworzenie listy wysyłkowej idealnie dopasowanej do potrzeb danego sklepu trwa zaledwie kilka minut.

Cała część techniczna kampanii mailingowych jest realizowana przez system Revhunter. Twoim zadaniem jest jedynie określenie warunków wysyłki i wybór rodzaju produktów, które chcesz promować. Revhunter wyselekcjonuje odpowiednią bazę do wysyłki, da Ci kilka dopasowanych do okazji szablon graficzny wiadomości (który możesz również edytować) i zrealizuje wysyłkę. 

W ten sposób możesz szybko i skutecznie poinformować zupełnie nowych odbiorców o:

  • Wyprzedaży
  • Nowościach w ofercie
  • Kodach rabatowych
  • Akcjach promocyjnych (np. przy okazji Black Friday)

Nasz system posiada ponadto wbudowany mechanizm rekomendacyjny, który sprawdza, jakie są najpopularniejsze produkty w Twoim sklepie i na tej podstawie przygotowuje gotową listę rekomendacji, którą możesz wykorzystać w danej kampanii. 

SKUTECZNOŚĆ AUDIENCE MAILING

Kampania dla polskiego producenta obuwia skórzanego - Buty Olivier była jedną z pierwszych wysyłek zrealizowanych w ramach audience mailing. Oto rezultaty:

  • Wysłane maile: 108 247
  • Współczynnik otwarć (OR): 6,94%
  • Współczynnik kliknięć (CTOR): 5,47%
  • Konwersje wspomagane: 228


Jeśli po zapoznaniu się z tym artykułem chcesz skorzystać z takiej usługi, mamy dobrą wiadomość! Oferta audience mailing jest już dostępna w Revhunter. Napisz do nas już dzisiaj po szczegóły!

 

1. https://kinsta.com/blog/email-marketing-statistics/

Share:

Pozostałe wpisy

Oferta specjalna z okazji Black Friday 2022
Oferta specjalna z okazji Black Friday 2022

High season w e-commerce nadchodzi wielkimi krokami! W tym roku Black Friday przypada na 25 listopada, jednak my już od początku miesiąca zachęcamy Was do skorzystania ze specjalnej oferty, którą dla Was przygotowaliśmy. 

Początkujący sprzedawca i dropshipping. Jak założyć sklep internetowy w 2022? Co sprzedawać w Internecie?
Początkujący sprzedawca i dropshipping. Jak założyć sklep internetowy w 2022? Co sprzedawać w Internecie?

Lata 2020 i 2021 to niewątpliwie prawdziwy boom dla rynku e-commerce w Polsce, który przeżył rozkwit za sprawą pandemii COVID-19. Według szacunków Dun & Bradstreet w minionym roku w Polsce otworzyło się blisko 8 tysięcy nowych sklepów internetowych, dzięki czemu ich ogólna liczba przekroczyła już 52 tysiące. Czy na tak szybko nasycającym się rynku jest wciąż miejsce dla nowych graczy? W jaki sposób znaleźć je dla siebie i swojego pomysłu na handel online? Co sprzedawać w sieci?

Jak SEO i UX wspierają lead generation w e-commerce?
Jak SEO i UX wspierają lead generation w e-commerce?

Generowanie leadów w e-commerce o charakterze B2C oraz B2C bywa procesem żmudnym i czasochłonnym. Niejednokrotnie potencjalny klient rezygnuje z zakupu na ostatnim etapie ścieżki zakupowej, znajdując się w dolnej części lejka sprzedażowego. Jak temu zapobiec i co wspólnego z tym ma SEO wraz z UX?

Otrzymaj bezpłatną strategię zwiększania konwersji