Jak powinna wyglądać kreacja retargetingowa?

Jak powinna wyglądać kreacja retargetingowa?

Autor: Daria Jordan, Junior Content Specialist
Czas na przeczytanie: 5 minut

Z wpisu „Nakłoń użytkowników do powrotu dzięki emailom!” wiesz już, jak dużą rolę odgrywa retargeting, w sytuacji gdy borykasz się z problemem porzuconych koszyków. Retargeting jako narzędzie stosowane w marketingu może zdecydowanie pomóc podnieść Twój wskaźnik konwersji. Należy jednak wiedzieć, jak poprowadzić kampanię retargetingową, aby była skuteczna i przyniosła oczekiwane rezultaty. Biorąc pod uwagę, że na dobrą kampanię retargetingową składa się cały proces działań, w tym wpisie postaramy się skupić na jednym z jego elementów, mianowicie na  skutecznej kreacji retargetingowej


Dobra kreacja to podstawa. Dobra, czyli jaka?

Każda kampania zawsze musi podążać za klientem. Nie wystarczy tu tylko odpowiedzieć na jego aktualne zainteresowania i potrzeby, ale należy także dostosować się do jego przyszłych zamiarów i reagować na to, co już się wydarzyło. Brzmi jak przewidywanie przyszłości? Trochę tak jest, dlatego najlepiej będzie jeśli w kreacji od razu skupisz się na prezentowaniu rzeczy, które klient już widział, np. wyraził chęć ich zakupu, bądź chciał je poznać. Jeśli dołożysz jeszcze do kreacji produkty rekomendowane lub chociażby zbliżone do tych, którymi się zainteresował, dajesz klientowi kolejny powód do powrotu na Twoją stronę. Ważne, aby nie spóźnić się z wysyłką kreacji i reagować tu i teraz! 

A co z grupą odbiorców? 

Niestety nie da się wybrać grupy odbiorców do retargetingu z tego prostego względu, że kampanie zawsze adresowane są do osób, które odwiedziły witrynę. Jedyną segmentacją, jaką można tutaj zastosować to podział na odwiedzane miejsca na stronie, tj:

  • Strona główna - klient wszedł na stronę, aby zorientować się, jaki jest asortyment sklepu. Na razie nie wyraził sprecyzowanej intencji zakupowej - tym niemniej warto zaprezentować mu ofertę sklepu. 
  • Strona kategorii - klient wszedł na stronę z wyraźną intencją zakupową. To dobry moment, by pokazać mu inne/najlepsze produkty z interesującej go kategorii.
  • Strona produktu - klient wszedł na stronę, na której znajduje się konkretny produkt. Warto zatem pokazać mu alternatywne produkty tego samego producenta.
  • Koszyk - klient już zdecydował i wrzucił produkt do koszyka, jednak nie sfinalizował zakupu. Powód? Prawdopodobnie produkt jest za drogi. Pomóc w tej sytuacji może zaproponowanie użytkownikowi atrakcyjnego rabatu. Nawet 5% zniżki może przekonać klienta do podjęcia decyzji o dokończeniu zakupów. 

Jeśli chcesz poznać inne najczęstsze powody porzucania koszyków zebraliśmy je dla Ciebie w artykule „Najczęstsze powody porzucania koszyków w e-commerce"

Kreacja retargetingowa - dynamiczna czy statyczna?

Decydując się na kreację dynamiczną, pamiętaj, że jest ona tworzona na bazie wcześniejszych aktywności danego użytkownika. Najczęściej spotykany model to last-seen, czyli ostatnio przeglądane produkty. Jego ogromną zaletą jest bardzo dokładne dopasowanie przekazu do zainteresowań użytkownika. Ponadto model ten idealnie odpowiada na potrzebę „tu i teraz”. Z drugiej jednak strony ma pewne ograniczenia, ponieważ nie uwzględnia tak naprawdę żadnych dodatkowych informacji o użytkowniku. Nie od dziś wiadomo, że poza tym co już przeglądaliśmy, to właśnie rekomendacje innych klientów odnośnie danych produktów, często przekonują nas do zakupu. Zatem decydując się na kreacje dynamiczne, nie zapominaj o wprowadzeniu dodatkowo strategii rekomendacji. To połączenie zawsze się sprawdza!

Natomiast wybór kreacji statycznej pozwoli osiągnąć Ci podstawowe cele retargetingu. Mianowicie zachęcisz użytkowników do powrotu na stronę, utrzymasz świadomość danej marki, a nawet możesz stworzyć reklamę określonej grupy produktów objętych promocją. Tego typu kreacja retargetingowa nie jest w żaden sposób spersonalizowana, ale jest mierzalna liczbą i kosztem wejść na daną stronę. 

A co z samą treścią kreacji? 

Bez względu na rodzaj wybranej kreacji nie zapominaj o angażujących treściach. Każda kreacja retargetingowa powinna zawierać: 

  • Krótki, treściwy temat i preheader, który zachęci do przeczytania - nikt nie chce czytać opasłych komunikatów. Ma być przejrzyście i zachęcająco. 
  • Personalizację - zwracaj się personalnie do użytkownika, ale zachowaj umiar, by nie poczuł się osaczony.
  • Wcześniej oglądane produkty - wyświetlone w oparciu o product feed.
  • Rekomendacje - sugeruj produkty z kategorii popularnych wśród reszty kupujących. Stosuj wspomnianą już wcześniej strategię rekomendacji.
  • Skuteczne Call to Action – jeden przycisk, a tak wiele potrafi zdziałać. Czytelny i wyróżniający się w mailu button może przekonać odbiorcę do zakupu produktu, zalogowania się do aplikacji, czy zapisania się do newslettera.
  • Rabaty, rabaty i jeszcze raz rabaty - nic tak skutecznie nie zachęca klienta do zakupu, jak poczucie, że trafił na prawdziwą okazję cenową. Warto zastosować w tym wypadku ograniczenie czasowe, by klient odczuł, że czas promocji mija i musi z niej skorzystać już teraz. 

Dobry design - zachowaj spójność wizualną i umieść w kreacji elementy nawiązujące do wyglądu Twojej strony.


Kreacja retargetingowa - przykład

Tworząc kreacje retargetingowe możesz pozwolić sobie na szerokie pole manewru. Nie ograniczaj się i nie bój ryzykować. Próbuj i sprawdzaj dostępne możliwości. Zawsze pamiętaj jednak o tym, żeby mieć dobry plan na customer journey Twoich użytkowników.

 

Photo by Simon Magaj on Unsplash

Share:

Pozostałe wpisy

Oferta specjalna z okazji Black Friday 2022
Oferta specjalna z okazji Black Friday 2022

High season w e-commerce nadchodzi wielkimi krokami! W tym roku Black Friday przypada na 25 listopada, jednak my już od początku miesiąca zachęcamy Was do skorzystania ze specjalnej oferty, którą dla Was przygotowaliśmy. 

Początkujący sprzedawca i dropshipping. Jak założyć sklep internetowy w 2022? Co sprzedawać w Internecie?
Początkujący sprzedawca i dropshipping. Jak założyć sklep internetowy w 2022? Co sprzedawać w Internecie?

Lata 2020 i 2021 to niewątpliwie prawdziwy boom dla rynku e-commerce w Polsce, który przeżył rozkwit za sprawą pandemii COVID-19. Według szacunków Dun & Bradstreet w minionym roku w Polsce otworzyło się blisko 8 tysięcy nowych sklepów internetowych, dzięki czemu ich ogólna liczba przekroczyła już 52 tysiące. Czy na tak szybko nasycającym się rynku jest wciąż miejsce dla nowych graczy? W jaki sposób znaleźć je dla siebie i swojego pomysłu na handel online? Co sprzedawać w sieci?

Jak SEO i UX wspierają lead generation w e-commerce?
Jak SEO i UX wspierają lead generation w e-commerce?

Generowanie leadów w e-commerce o charakterze B2C oraz B2C bywa procesem żmudnym i czasochłonnym. Niejednokrotnie potencjalny klient rezygnuje z zakupu na ostatnim etapie ścieżki zakupowej, znajdując się w dolnej części lejka sprzedażowego. Jak temu zapobiec i co wspólnego z tym ma SEO wraz z UX?

Otrzymaj bezpłatną strategię zwiększania konwersji