Sztuczna inteligencja w kampaniach mailingowych

Sztuczna inteligencja w kampaniach mailingowych

Autor: Michał Kręcisz, Head of Business Development
Czas na przeczytanie: 4 minuty

 

Na naszych oczach startuje czwarta rewolucja przemysłowa. Uczące się komputery drastycznie zmienią nasze życie. Bardziej niż koło, prąd czy internet. ~ Jen Hsun Huang – CEO firmy Nvidia.

W 1997 roku komputer zwyciężył w grę w szachy z mistrzem świata  - Garrim Kasparowem. W 2017 roku Robot XiaoYi jako pierwsza maszyna w historii zdała egzamin lekarski. W 2018 roku w Singapurze pojawiły się na drodze taksówki, w których kierowcę zastąpiła sztuczna inteligencja. Co wydarzy się za rok, za 10 lat, czy za 30? Możemy się tylko domyślać. Pewne jest jednak to, że technologia stała się nieodłączną częścią naszego biznesowego życia. Jeśli nie wykorzystasz w  swoim ecommerce dostępnych automatyzacji opartych o uczenie maszynowe (z ang. machine learning) możesz pozostać daleko w tyle w wyścigu o swojego klienta. Jak w prosty sposób wykorzystać sztuczną inteligencję w sklepie internetowym?

Przeczytaj i zwiększ wyniki kampanii email marketingowych dzięki AI! 

 

Na początku - pozyskaj nowych, WARTOŚCIOWYCH klientów

 

Powodzenie kampanii mailingowych w dużej mierze zależy od doboru odpowiedniej grupy docelowej. Nie należy opierać się tylko na intuicji marketera, która często okazuje się nietrafiona. Wsparcie tego procesu sztuczną inteligencją przeniesie email marketing w Twojej firmie na nowy poziom personalizacji.

Sztuczna inteligencja w działaniach reklamowych i marketingowych jest oparta na ogromnej ilości danych i ich integracji na różnych platformach. Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji bardzo precyzyjnie docierają z reklamą produktów do odbiorców najbardziej skłonnych do ich kupna. W porównaniu do masowo emitowanych reklam np. w telewizji czy w radiu - sztuczna inteligencja bierze pod uwagę informacje, jakie posiadasz na temat swoich użytkowników, by następnie do nich dopasować treść reklamy.  Algorytm AI przy swoich wyborach nie kieruje się jednak tylko podstawowymi danymi, takimi jak: płeć, wiek, preferencje zakupowe czy statystyki z innych wysyłek. Sztuczna inteligencja analizuje o wiele szersze spektrum informacji i szuka pomiędzy nimi powiązań. 

Audience Mailing - jedno z rozwiązań Revhuntera - to wysyłka mailingu przedstawiającego np. sezonowe lub topowe produkty odbiorcom, którzy jeszcze nie byli w Twoim sklepie. Nie jest to jednak wysyłka skierowana do przypadkowej bazy. Jej odbiorcy są wybierani przez pryzmat zachowań i wcześniejszych intencji zakupowych w sieci. Wiadomość więc jest wysyłana tylko i wyłącznie do osób, które prawdopodobnie zainteresuje dany temat. Dzięki temu Ty zyskasz wartościowy ruch na swojej stronie, a Twoi odbiorcy nie będą zdenerwowani kolejną wiadomością niedopasowaną do ich zainteresowań.

Więcej na temat wysyłki audience pisaliśmy tutaj: Audience Mailing już dostępny w Revhunterze!

 

Uratuj inteligentnie porzucone koszyki

 

Gdy już pozyskasz nowy ruch, musisz go utrzymać. Jednak nie wszyscy klienci od razu zrobią u Ciebie zakupy. Według Badania Baymard Institute na 100 klientów obecnych w Twoim sklepie online, aż 70 z nich wycofa się tuż przed dokończeniem transakcji.* Można powiedzieć, że jest to już utarte zjawisko na rynku ecommerce. Wykorzystując sztuczną inteligencję, możesz jednak to zmienić. Skontaktuj się z osobami, które opuściły Twój sklep i zachęć ich do powrotu. 

Sztuczna inteligencja, dzięki swoim rozbudowanym algorytmom analizuje dane klienta i wyświetla mu w mailingu produkty, które:
1. Użytkownik dodał do koszyka, lecz nie sfinalizował transakcji.
2. Użytkownik przeglądał na stronie sklepu.

Ponadto, AI rekomenduje użytkownikowi produkty, które mogą go zainteresować, biorąc pod uwagę wykonaną wcześniej analizę. Poleca także asortyment, który wybrały osoby o podobnych preferencjach zakupowych do danego użytkownika (tzw. bliźniak behawioralny). Sztuczna inteligencja jest w stanie dopasować wtedy rekomendacje również do anonimowego użytkownika, który nie jest w Twojej bazie adresowej i opuścił stronę sklepu.

 

Podsumowanie

 

Jak widać, sztuczna inteligencja jest coraz to bardziej wykorzystywana na różnych płaszczyznach życia codziennego, jak i w rozwiązaniach biznesowych. I choć niektórzy z nas myślą, że AI w pewnym stopniu narusza prawo do prywatności, to właśnie naszym i Twoim zadaniem jest używanie jej w etyczny sposób. Narzędzia oparte na AI są bardzo pomocne w prowadzeniu własnego ecommerce, a ich możliwości analityczne i trafne prognozy w przyszłości mogą zastąpić pracę niejednego doświadczonego analityka czy marketera.

Nie obawiaj się działania sztucznej inteligencji, tylko korzystaj z możliwości, jakie daje Ci dzisiejsza technologia.

* Badanie Baymard Institute, 44 Cart Abandonment Rate Statistics

Share:

Pozostałe wpisy

Oferta specjalna z okazji Black Friday 2022
Oferta specjalna z okazji Black Friday 2022

High season w e-commerce nadchodzi wielkimi krokami! W tym roku Black Friday przypada na 25 listopada, jednak my już od początku miesiąca zachęcamy Was do skorzystania ze specjalnej oferty, którą dla Was przygotowaliśmy. 

Początkujący sprzedawca i dropshipping. Jak założyć sklep internetowy w 2022? Co sprzedawać w Internecie?
Początkujący sprzedawca i dropshipping. Jak założyć sklep internetowy w 2022? Co sprzedawać w Internecie?

Lata 2020 i 2021 to niewątpliwie prawdziwy boom dla rynku e-commerce w Polsce, który przeżył rozkwit za sprawą pandemii COVID-19. Według szacunków Dun & Bradstreet w minionym roku w Polsce otworzyło się blisko 8 tysięcy nowych sklepów internetowych, dzięki czemu ich ogólna liczba przekroczyła już 52 tysiące. Czy na tak szybko nasycającym się rynku jest wciąż miejsce dla nowych graczy? W jaki sposób znaleźć je dla siebie i swojego pomysłu na handel online? Co sprzedawać w sieci?

Jak SEO i UX wspierają lead generation w e-commerce?
Jak SEO i UX wspierają lead generation w e-commerce?

Generowanie leadów w e-commerce o charakterze B2C oraz B2C bywa procesem żmudnym i czasochłonnym. Niejednokrotnie potencjalny klient rezygnuje z zakupu na ostatnim etapie ścieżki zakupowej, znajdując się w dolnej części lejka sprzedażowego. Jak temu zapobiec i co wspólnego z tym ma SEO wraz z UX?

Otrzymaj bezpłatną strategię zwiększania konwersji