Chcesz wysłać mailing do potencjalnych klientów i przedstawić im ofertę Twojego sklepu internetowego? Słyszałeś o e-mail retargetingu do anonimowych użytkowników, ale nie posiadasz dużego ruchu na swojej stronie, aby to działanie przyniosło oczekiwane efekty? Metody typu „jak zdobyć bazę adresową w 5 minut” nie są dobrym rozwiązaniem… Zakup bazy mailingowej z niesprawdzonego i podejrzanego źródła może przysporzyć Ci więcej kłopotów niż pożytku. Bardzo często zdarza się, że adresy, które tam się znajdują, nie wyraziły zgody na kontakt mailowy, więc korespondencja z nimi jest nielegalna. W tym wpisie podpowiadamy - skąd wziąć bazę do mailingu zgodnie z prawem i jak dotrzeć z ofertą do tych odbiorców, których zainteresują Twoje produkty lub usługi.
Na samym początku musisz zastanowić się, do jakich celów chcesz wykorzystać bazę mailingową. Jeśli zależy Ci tylko na wysyłce swojej oferty, to najlepiej zlecić to firmie e-mail marketingowej, która posiada własne bazy adresowe. Jest to bardzo bezpieczna forma komunikacji z potencjalnymi klientami. Masz wtedy pewność, że Twój e-mail zostanie dostarczony prosto do odbiorcy i pozytywnie oceniony przez filtry antyspamowe programów pocztowych. Zamawiając tego typu wysyłkę, masz również gwarancję, że wszystkie adresy dostępne w bazie, zostały tam dodane zgodnie z prawem, a firma posiada ich zgody na prowadzenie komunikacji marketingowej oraz handlowej.
Bardzo podobnie działa nowe rozwiązanie dostępne w Revhunterze. Chcąc wprowadzić skuteczny retargeting, należy posiadać odpowiedni ruch na swojej stronie. Jeśli nowych użytkowników w sklepie internetowym jednak nie przybywa, to jego właściciel może wspomóc się audience mailingiem.
Wysyłki kampanii audience polegają na dotarciu do nowych użytkowników, którzy jeszcze nie zrobili zakupów w Twoim sklepie internetowym. Revhunter, wykorzystując bazy zewnętrzne partnerów, dociera z Twoją ofertą do osób, z którymi wcześniej nie miałeś możliwości skontaktowania się. Warto podkreślić, że wysyłka ta nie jest przypadkowa. Narzędzie dokładnie analizuje intencje zakupowe adresów zgromadzonych w bazach, a wiadomość wysyła tylko do osób, które mają podobne zainteresowania do Twoich obecnych klientów.
Więcej na temat działania kampanii audience, przeczytasz w wpisie - Audience Mailing już dostępny w Revhunterze!
Pamiętaj!
Pozyskanie nowych użytkowników to dopiero połowa sukcesu, tak samo ważne jest przekształcenie ich w lojalnych klientów. W Revhunterze jesteś w stanie zaplanować komunikację dopasowaną do konkretnych akcji anonimowych użytkowników w Twoim sklepie. Użytkownik przeglądał białe sportowe buty? Wyślij mu wiadomość i umieść w niej dokładnie te modele, które zwróciły jego uwagę. Możesz też zaproponować darmową dostawę. Użytkownik dodał do koszyka plecak? Przypomnij mu o pozostawionym w koszyku produkcie i zaoferuj rabat. Tym sposobem nie stracisz kontaktu z użytkownikami. Wręcz przeciwnie! Zachęcisz ich do powrotu, a może nawet zmienisz ich w lojalnych klientów.
Jeśli masz już odpowiedni ruch na swojej stronie, kontaktujesz się z anonimowymi klientami i systematycznie zachęcasz ich do powrotu, to najwyższy czas na zbudowanie własnej, jakościowej bazy danych. Dzięki temu możesz na bieżąco kontaktować się ze swoimi klientami, wysyłać im newslettery oraz personalizowane komunikaty ofertowe. Własna baza adresowa posiada ogromny potencjał sprzedażowy, ponieważ znajdują się w niej osoby, które interesują się Twoją marką i świadomie podjęły decyzję, że chcą otrzymywać właśnie od Ciebie wiadomości. Jakie są najlepsze sposoby na rozbudowanie własnej bazy adresowej?
Zwiększ ruch na swojej stronie, aby zwiększyć sprzedaż! Załóż konto w Revhunterze i przekonaj się, czy wysyłki audience i e-mail retargeting okażą się skutecznymi działaniami w Twoim biznesie. Testuj, poznawaj nowe sposoby, a klienci pojawią się szybciej niż myślisz.
High season w e-commerce nadchodzi wielkimi krokami! W tym roku Black Friday przypada na 25 listopada, jednak my już od początku miesiąca zachęcamy Was do skorzystania ze specjalnej oferty, którą dla Was przygotowaliśmy.
Lata 2020 i 2021 to niewątpliwie prawdziwy boom dla rynku e-commerce w Polsce, który przeżył rozkwit za sprawą pandemii COVID-19. Według szacunków Dun & Bradstreet w minionym roku w Polsce otworzyło się blisko 8 tysięcy nowych sklepów internetowych, dzięki czemu ich ogólna liczba przekroczyła już 52 tysiące. Czy na tak szybko nasycającym się rynku jest wciąż miejsce dla nowych graczy? W jaki sposób znaleźć je dla siebie i swojego pomysłu na handel online? Co sprzedawać w sieci?
Generowanie leadów w e-commerce o charakterze B2C oraz B2C bywa procesem żmudnym i czasochłonnym. Niejednokrotnie potencjalny klient rezygnuje z zakupu na ostatnim etapie ścieżki zakupowej, znajdując się w dolnej części lejka sprzedażowego. Jak temu zapobiec i co wspólnego z tym ma SEO wraz z UX?