Scenariusz retargetingowy - seria emaili

Scenariusz retargetingowy - seria emaili

Autor: Michał Kręcisz, Head Of Business Development
Czas na przeczytanie: 6 minut

Porzucone koszyki to nieodłączny element prowadzenia sklepu internetowego. Według statystyk średnio 7 na 10 użytkowników, którzy dodają produkty do koszyka, nie finalizuje transakcji i opuszcza witrynę. Dlaczego tak się dzieje? Do głównych powodów możemy zaliczyć zbyt długi czas oczekiwania na paczkę, skomplikowany proces płatności, czy podejście klienta - koszyk zakupowy to lista zakupowa, do której dodaje wszystko, co mu się spodoba. Ty, jako sprzedawca, nie możesz tego tak zostawić... O wiele łatwiej i taniej jest przekonać do zakupu użytkownika, który już odwiedził Twoją stronę, niż pozyskać zupełnie nowy ruch. A jest to możliwe dzięki narzędziom do email marketingu i email retargetingu. Ile maili należy wysłać i jak je przygotować, aby zachęcić użytkownika do powrotu na stronę sklepu? Przeczytaj nasze tipy i zaplanuj własny scenariusz retargetingowy.

 

Trzy maile lepsze niż jeden


Na samym początku warto zaznaczyć, że ścieżka zakupowa klienta nie kończy się na porzuconym koszyku lub opuszczeniu strony www. Średnio każdy nowy użytkownik potrzebuje ok. 6-7 punktów styku z Twoją marką. Potraktuj więc opuszczony koszyk klienta, jak jeden z tych punktów, który przybliży go do dokonania zakupów. Ważne jednak, aby Twoje działania retargetingowe były przemyślane i nienachalne. Najlepszym rozwiązaniem, według danych opublikowanych przez Omnisend, jest przygotowanie scenariusza retargetingowego, który zawiera aż 3 maile - taka seria wiadomości daje o 69% więcej sprzedaży niż 1 email. 

 

Czas wysyłki

 

W retargetingu liczy się odpowiedni timing! To - kiedy wyślesz mailing, może wpłynąć na to, czy odbiorca kliknie w wiadomość i wróci na Twoją stronę. Okazuje się, że zasada im szybciej - tym lepiej nie zawsze się sprawdza… Tak naprawdę wszystko zależy od Twojej branży. Jeśli sprzedajesz stosunkowo tanie produkty, które klient może znaleźć w podobnej cenie u konkurencji, to najlepiej skontaktować się z użytkownikiem już po kilkudziesięciu minutach od opuszczenia koszyka, a kolejne maile wysyłać w krótkich odstępach czasowych. Poniżej przedstawiam przykładowy czas wysyłki do tego typu maili:


1. email: 10-30 minut po porzuceniu koszyka.
2. email: 24 godziny po porzuceniu koszyka.
3. email: 3 lub 4 dni po porzuceniu koszyka.

 

Czas wysyłki jest jednak zupełnie inny w przypadku droższych i unikatowych produktów. Pamiętaj, że im więcej klient musi zapłacić, tym dłuższa jest jego ścieżka zakupowa. Użytkownik, przed zakupem droższego produktu, chce zwykle poznać opinie innych kupujących, sprawdzić metody dostawy, zapytać rodzinę i przyjaciół o ich zdanie... Daj mu na to wszystko czas - wydłużając komunikację do 14 dni. Poniżej prezentujemy przykładowy harmonogram wysyłki mailingowej dotyczący produktów droższych/premium:

1. email: 10-30 minut po porzuceniu koszyka
2. email: 3 lub 4 dni po porzuceniu koszyka
3. email: 10-14 dni po porzuceniu koszyka

Przykładowy scenariusz retargetingowy

 

  1. Pierwszy mail wysłany w ciągu 15 minut po porzuceniu koszyka.

email porzucony koszyk

Tip. Personalizowana treść

Dopasuj treść maila oraz grafiki do użytkownika, który opuścił koszyk. Przypomnij mu, że wybrane przez niego produkty nadal na niego czekają. Dodaj wyróżniające się call to action, które przeniesie odbiorcę prosto do jego koszyka zakupowego.

 

  1. Drugi mail wysłany po 24 godzinach od momentu porzucenia koszyka.

 

email dotyczący porzuconego koszyka

Tip. Zaoferuj ciekawy rabat

Nie lekceważ siły rabatów. Połącz różne opcje, np. 10% zniżki i darmową dostawę, kup 1 produkt, a drugi otrzymasz o 50% taniej. Koniecznie wyróżnij rabat w treści maila, tak aby użytkownik od razu zauważył zachętę.

 

  1. Trzeci mail wysłany po 3 dniach od porzucenia koszyka.

 

Porzucony koszyk mail

Tip. Ograniczenie czasowe

Przypomnij użytkownikowi, że promocja zaraz się kończy i najlepiej już teraz dokończyć swoje zakupy. Dodatkowo możesz mu wyświetlić produkty podobne lub te, które cieszą się największym zainteresowaniem wśród kupujących. Kto wie, może użytkownik skusi się, aby jeszcze coś dokupić, a tym samym zwiększy wartość swojego koszyka? Więcej na temat zasad cross i up sellingu przeczytasz w naszym ostatnim wpisie: Jak sprzedawać więcej? Email retargeting w służbie cross sellingu i up sellingu.

 

Teoretycznie już wiesz, jak powinien wyglądać dobry i skuteczny scenariusz retargetingowy. Teraz - czas na praktykę! Zaplanuj wysyłkę w Revhunterze i odzyskaj utraconych klientów!

Share:

Pozostałe wpisy

Strategia cenowa w ecommerce - jak zarządzać cenami, aby wyprzedzić konkurencję?
Strategia cenowa w ecommerce - jak zarządzać cenami, aby wyprzedzić konkurencję?

Wybór dobrej strategii cenowej jest bardzo ważny z biznesowego punktu widzenia. To, jaką ustalisz cenę danego produktu, zaważy na jego sprzedaży. W tym wpisie podpowiadamy, jak zarządzać cenami, aby zwiększyć zyski i być zawsze krok przed konkurencją?

Jak sprzedawać więcej? Email retargeting w służbie cross sellingu i up sellingu.
Jak sprzedawać więcej? Email retargeting w służbie cross sellingu i up sellingu.

Czy korzystasz z metody up sellingu i cross sellingu w swoim sklepie internetowym? Przekonaj użytkowników do powrotu na stronę sklepu i do zakupu dodatkowych produktów lub droższych. Przeczytaj, jak wykorzystać cross selling i up selling w email retargetingu, aby zwiększyć wyniki sprzedaży oraz wartość koszyków swoich klientów.

Co to jest analiza RFM?
Co to jest analiza RFM?

Poznaj bliżej swoich klientów, aby móc przewidzieć ich zachowania konsumenckie w przyszłości. Posegmentuj własną bazę odbiorców, biorąc pod uwagę: czas, który upłynął od ostatnich zakupów, częstotliwość zakupów oraz pozostawioną kwotę w Twoim sklepie. Przeczytaj, jak poprawnie przeprowadzić analizę RFM.

Wypróbuj Revhuntera