Autor: Martyna Witosz, Content Marketing Specialist
Czas na przeczytanie: 5 minut
A może frytki do tego? Pytanie zadawane przez sprzedawców jednej z najpopularniejszych sieci fast foodów to idealny przykład zwiększenia sprzedaży, czyli cross sellingu. Zarówno z tą metodą marketingową, jak i z up sellingiem stykamy się już coraz częściej. Jak skutecznie wykorzystać to w ecommerce? Sprawdź, jak działa cross selling i up selling w email retargetingu.
Ostrzegamy! Przeczytanie tego artykułu grozi poznaniem najlepszych sposobów na maksymalizacje zysków w Twoim sklepie internetowym.
Cross selling, czyli sprzedaż krzyżowa polega na rekomendowaniu obecnym jak i potencjalnym klientom produktów uzupełniających do tych, które już kupili lub są nimi zainteresowani. Sugeruje się więc użytkownikowi zakup czegoś, co będzie mu prawdopodobnie potrzebne. Warto dodać, że wyróżniamy aż 3 typy cross sellingu:
1. Oferujesz produkt powiązany do tego, który klient już wybrał.
Przykład.
Prowadzisz własny sklep internetowy, anonimowy użytkownik dodał do koszyka szalik i opuścił stronę sklepu. Ty, za pomocą Revhuntera, jesteś w stanie skontaktować się z nim emailowo i przypomnieć o produkcie pozostawionym w koszyku. Dodatkowo, warto wykorzystać w tym miejscu cross selling i zaproponować odbiorcy kupno rękawiczek oraz czapki w tym samym komplecie.
2. Sugerujesz produkty uzupełniające, które musi kupić klient, aby jego produkt spełniał swoje przeznaczenie.
Przykład.
Użytkownik oglądał na Twojej stronie białe, prawe drzwi, 90. Przejrzał parę modeli i wyłączył witrynę. Dzięki Revhunterowi wiesz dokładnie, co interesuje danego użytkownika i jaką personalizowaną wiadomość do niego wysłać. Wyświetl mu przeglądane przez niego modele drzwi i zaoferuj rabat. Dodatkowo zamieść w emailu informację: O tym produkcie nie możesz zapomnieć. Dołącz tam klamki, pasujące do przeglądanych przez niego drzwi.
3. Proponujesz użytkownikowi zakup produktów w pakiecie.
Co prawda produkty te użytkownik może kupić osobno... ale czy nie lepiej i prościej wszystko kupić od razu? I to bardzo często za niższą cenę.
Przykład.
Zajmujesz się sprzedażą internetową aparatów fotograficznych. Użytkownik dodał jeden z nich do koszyka. Ty, wysyłając do niego wiadomość z przypomnieniem o pozostawionych zakupach, informujesz go o możliwości zakupu torby na wybrany przez niego aparat. W dodatku kupując te dwa produkty, użytkownik otrzyma 10% rabatu.
Personalizacja komunikacji to obowiązek każdego biznesu ecommerce. W dzisiejszych czasach e-konsumenci oczekują wiadomości dopasowanych do ich preferencji zakupowych. Nie ma sensu oferować książki komuś, kto chciał kupić laptopa. Lepiej zaproponować w pakiecie myszkę, torbę lub słuchawki za niższą cenę. Użytkownik prawdopodobnie nie dotarł do tych produktów podczas przeglądania Twojej strony, a tak spersonalizowana wiadomość email może go do tego zachęcić. Email retargeting i jego mechanizmy pomogą Ci namierzyć swoich potencjalnych klientów i skutecznie zachęcić - wykorzystując cross selling - do powrotu na stronę.
Metoda up sellingu polega na zaoferowaniu klientowi tego samego produktu, ale o wyższej wartości i standardzie. Jeśli wiesz, że dana osoba interesuje się konkretnym asortymentem, to zachęć go do kupna sprzętu w jak najwyższej cenie.
Przykład.
Klient przeglądał buty do biegania, jedne z nich dodał do koszyka i opuścił stronę. Kolejnego dnia wyślij mu wiadomość e-mail przypominającą o pozostawionych butach i dodatkowo wyświetl buty lepszej jakości, w wyższej cenie. Bardzo często sam klient nie wie, że jest na rynku lepsza wersja produktu, którego szuka. Wskazanie mu w emailu takiego asortymentu spowoduje, że rozważy możliwość kupna butów o lepszym standardzie.
Cross selling bardzo często jest mylony przez marketerów z up sellingiem. Podsumujmy więc obydwa działania.
Masz dylemat co wybrać? Cross selling czy up selling? Up selling czy cross selling? POŁĄCZ TE ROZWIĄZANIA.
Umiejętne żonglowanie w swojej komunikacji cross sellingiem i up sellingiem zwiększy wartość koszyków zakupowych Twoich klientów. W dodatku - bez generowania dodatkowych kosztów. Wykorzystaj email retargeting w Revhunter i zaplanuj swoją komunikację emailową.
High season w e-commerce nadchodzi wielkimi krokami! W tym roku Black Friday przypada na 25 listopada, jednak my już od początku miesiąca zachęcamy Was do skorzystania ze specjalnej oferty, którą dla Was przygotowaliśmy.
Lata 2020 i 2021 to niewątpliwie prawdziwy boom dla rynku e-commerce w Polsce, który przeżył rozkwit za sprawą pandemii COVID-19. Według szacunków Dun & Bradstreet w minionym roku w Polsce otworzyło się blisko 8 tysięcy nowych sklepów internetowych, dzięki czemu ich ogólna liczba przekroczyła już 52 tysiące. Czy na tak szybko nasycającym się rynku jest wciąż miejsce dla nowych graczy? W jaki sposób znaleźć je dla siebie i swojego pomysłu na handel online? Co sprzedawać w sieci?
Generowanie leadów w e-commerce o charakterze B2C oraz B2C bywa procesem żmudnym i czasochłonnym. Niejednokrotnie potencjalny klient rezygnuje z zakupu na ostatnim etapie ścieżki zakupowej, znajdując się w dolnej części lejka sprzedażowego. Jak temu zapobiec i co wspólnego z tym ma SEO wraz z UX?