Retargeting vs remarketing - różnice i podobieństwa

Retargeting vs remarketing - różnice i podobieństwa

Bardzo często pojęcia takie jak retargeting i remarketing stosuje się zamiennie. Choć obydwa terminy brzmią dosyć podobnie, to nie oznaczają jednak takich samych działań. Czym różni się retargeting od remarketingu, a pod jakim względem są do siebie podobne?

Prosto o retargetingu

W jednym ze sklepów internetowych przeglądałeś buty, nie zdecydowałeś się jednak na zakup żadnego modelu, dlatego opuściłeś witrynę. Teraz, dokładnie te buty, które wcześniej oglądałeś, wyświetlają się na odwiedzanych przez Ciebie stronach internetowych, a nawet w wiadomościach e-mail? Tak właśnie działa retargeting. Jego najważniejszym celem jest zwiększenie zaangażowania i zachęcenie anonimowych użytkowników do powrotu na stronę sklepu i dokonania konwersji. Dzięki retargetingowi jesteś w stanie odzyskać ruch na swojej stronie i przekonać tych niezdecydowanych użytkowników do zakupu. Więcej na ten temat napisaliśmy w artykule - Co to jest retargeting i jak pozwoli Ci zatrzymać klientów?

Remarketing – co to jest?

Działania remarketingowe w głównej mierze polegają na nakłonieniu obecnych klientów do ponownych zakupów za pomocą wiadomości e-mail. Wyobraź sobie, że tydzień temu kupiłeś nowy rower. Podczas zakupów online zapisałeś się do bazy klientów sklepu i zgodziłeś się na otrzymywanie korespondencji mailowej. Dzisiaj na Twoją skrzynkę pocztową dostałeś wiadomość z rabatem -10% na kaski i stroje rowerowe. Nie skusisz się? Pewnie, że tak! Za pomocą remarketingu właściciel sklepu może zaoferować swoim klientom produkty rekomendowane wybrane na podstawie jego historii zakupów.

Do kogo? Kampania retargetingowa a remarketingowa

Celem retargetingu jest pozyskanie nowych klientów, więc w głównej mierze jest on skierowany do anonimowych użytkowników, którzy odwiedzają Twój sklep. Docierając ponownie do osób, które nie dokonały zakupu produktów, możesz przekonać ich do powrotu i dokończenia transakcji. Jak więc poznać i skontaktować się z anonimowymi użytkownikami, którzy opuścili Twoją stronę? Wykorzystaj Revhuntera! Jest to proste i intuicyjne narzędzie do wysyłki kampanii e-mail retargetingowych, którego działanie można opisać w 7 krokach!

1. Anonimowy użytkownik odwiedza Twój sklep.
2. Witryna internetowa zapisuje jego pliki cookie.
3. Użytkownik przegląda produkty na kilku podstronach i opuszcza sklep.
4. Revhunter łączy cookie z adresem użytkownika, wykorzystując do tego własne zasoby i bazy.
5. Wysyłka wiadomości e-mail z produktami, które przeglądał użytkownik lub dodał do koszyka.
6. Powrót użytkownika na stronę sklepu.
7. SPRZEDAŻ ZAKOŃCZONA SUKCESEM.

Skupiając się na pozyskaniu nowego ruchu na swojej stronie internetowej i zdobyciu nowych użytkowników, nie możesz zapomnieć o obecnych klientach! To właśnie oni mają już zaufanie do Twojej marki i zachęcenie ich do ponownych zakupów jest o wiele łatwiejsze i tańsze niż wygenerowanie sprzedaży wśród anonimowych użytkowników. Działania remarketingowe pozwolą na budowę i poprawę relacji między Wami. Dobrym pomysłem jest wykorzystanie w remarketingu potencjału cross – sellingu. Dzięki temu wyświetlisz klientom za pomocą bannerów na stronach www lub w wiadomości e-mail produkty rekomendowane dopasowane do ich zainteresowań.

Retargeting czy remarketing – co wybrać?

Można powiedzieć, że retargeting i remarketing mają takie same cele, jednak ich strategia jest inna. Które działanie będzie więc najlepszym wyborem dla Ciebie?

Wybierz RETARGETING jeśli:
- Zależy Ci na pozyskaniu nowych klientów.
- Twoja witryna sklepu ma duży ruch, ale nie generuje konwersji.
- Nie masz własnej listy mailowej osób, które odwiedzają Twój sklep online.

Wybierz REMARKETING jeśli:
- Chcesz zwiększyć zaangażowanie Twoich obecnych i dawnych klientów.
- Nie masz dużego budżetu na działania marketingowe, aby zdobyć nowy ruch na stronie sklepu.
- Masz własną bazę odbiorców, którą możesz wykorzystać do komunikacji. 

Remarketing i retargeting, aby były w 100% skuteczne warto wykorzystywać jednocześnie. Pozwoli Ci to zmaksymalizować wyniki sprzedaży wśród obecnych klientów, a także przyciągnąć nowy ruch na swoją stronę. 




Share:

Pozostałe wpisy

Oferta specjalna z okazji Black Friday 2022
Oferta specjalna z okazji Black Friday 2022

High season w e-commerce nadchodzi wielkimi krokami! W tym roku Black Friday przypada na 25 listopada, jednak my już od początku miesiąca zachęcamy Was do skorzystania ze specjalnej oferty, którą dla Was przygotowaliśmy. 

Początkujący sprzedawca i dropshipping. Jak założyć sklep internetowy w 2022? Co sprzedawać w Internecie?
Początkujący sprzedawca i dropshipping. Jak założyć sklep internetowy w 2022? Co sprzedawać w Internecie?

Lata 2020 i 2021 to niewątpliwie prawdziwy boom dla rynku e-commerce w Polsce, który przeżył rozkwit za sprawą pandemii COVID-19. Według szacunków Dun & Bradstreet w minionym roku w Polsce otworzyło się blisko 8 tysięcy nowych sklepów internetowych, dzięki czemu ich ogólna liczba przekroczyła już 52 tysiące. Czy na tak szybko nasycającym się rynku jest wciąż miejsce dla nowych graczy? W jaki sposób znaleźć je dla siebie i swojego pomysłu na handel online? Co sprzedawać w sieci?

Jak SEO i UX wspierają lead generation w e-commerce?
Jak SEO i UX wspierają lead generation w e-commerce?

Generowanie leadów w e-commerce o charakterze B2C oraz B2C bywa procesem żmudnym i czasochłonnym. Niejednokrotnie potencjalny klient rezygnuje z zakupu na ostatnim etapie ścieżki zakupowej, znajdując się w dolnej części lejka sprzedażowego. Jak temu zapobiec i co wspólnego z tym ma SEO wraz z UX?

Otrzymaj bezpłatną strategię zwiększania konwersji