Coraz więcej właścicieli sklepów internetowych zdaje sobie sprawę, jak ważna jest personalizacja komunikacji. Oczywiście, nie mówimy tutaj o podstawowej personalizacji, jaką jest wykorzystanie imienia w wiadomości e-mail (to już robi prawie każdy!), lecz o dynamicznym komunikacie w pełni dopasowanym do preferencji odbiorcy. Według Monetate, spersonalizowana wiadomość zwiększa sprzedaż prawie o 19%. Jak więc wdrożyć dynamiczny e-mail retargeting, aby zwiększyć liczbę transakcji w swoim sklepie i jak pozbyć się nudy z komunikacji? Odpowiedź jest tylko jedna… Revhunter!
Dynamiczny e-mail retargeting to automatyczna wysyłka kreacji mailingowej, odpowiadająca na zachowanie użytkownika, który był już na Twojej stronie. Tego typu mailing zawiera bardzo dokładnie spersonalizowany komunikat – wyświetla produkty podobne do tych, które wcześniej oglądał użytkownik lub te pozostawione w koszyku.
Jednak, aby zrealizować dynamiczną wysyłkę w Revhunterze, należy najpierw wgrać do swojego systemu plik z produktami. Wtedy z tzw. product feeda automatycznie do wiadomości e-mail zaciągane są te przedmioty, które dany użytkownik wcześniej oglądał na stronie.
Załóżmy, że jesteś sprzedawcą elektroniki. Jeden z użytkowników odwiedza Twój sklep online i dodaje do koszyka słuchawki. Następnie, zamiast opłacić zakupy, opuszcza stronę e-sklepu. Revhunter w tym czasie monitoruje ruch użytkownika i zbiera o nim dane, które będzie mógł wykorzystać w automatycznej wysyłce. Co pojawi się w mailingu? Narzędzie dynamicznie zaciąga z product feeda zdjęcie oraz podstawowe informacje na temat słuchawek do kreacji. A następnie realizuje automatyczną wysyłkę e-mail do tego użytkownika.
Format dynamiczny jest bardzo efektowny. Jednak nie należy go stawiać ponad statyczny e-mail retargeting, o którym pisaliśmy w artykule: Na czym polega statyczny e-mail retargeting?. Na pewno warto przetestować te dwa rodzaje retargetingu i wybrać ten, który pozwoli Ci wygenerować większy zysk!
Około 70% koszyków w Twoim e-sklepie jest porzucanych przez klientów. Wysyłając dynamiczny mailing, możesz jednak temu zaradzić i choć część z nich odzyskać. Jeśli wyświetlisz w wiadomości dokładnie te produkty, które użytkownik dodał wcześniej do koszyka, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że wróci na stronę sklepu i dokończy zakupy. W końcu wysłałeś do tego użytkownika maila z produktami, wobec których wykazał już motywację zakupową.
Ważne!
Wiadomość przypominającą o porzuconym koszyku, najlepiej wysłać w ciągu 48 godzin od opuszczenia strony sklepu przez użytkownika.
Za pomocą Revhuntera możesz również wysyłać klientom mailingi produktowe oparte na tym, co dany użytkownik przeglądał na Twojej stronie lub co kupił już wcześniej. Sukces dynamicznego e-mail retargetingu zależy w dużej mierze od tego, co oferujesz indywidualnemu klientowi. A skoro Revhunter zgromadził dla Ciebie dane na temat preferencji i zainteresowań, to wykorzystaj to!
Według badania Econsultancy tylko 20% marketerów korzysta z wiadomości dynamicznych opartych o zachowanie indywidualnego użytkownika. Jest więc to dla Ciebie duża szansa na wyróżnienie się wśród wiadomości e-mail Twojej konkurencji. Zarejestruj się w Revhunterze i wypróbuj zarówno dynamiczny, jak i statyczny e-mail retargeting. Przeanalizuj, która z naszych propozycji pozwoli wygenerować większe zyski dla Twojego biznesu i pomoże odzyskać utraconych klientów.
High season w e-commerce nadchodzi wielkimi krokami! W tym roku Black Friday przypada na 25 listopada, jednak my już od początku miesiąca zachęcamy Was do skorzystania ze specjalnej oferty, którą dla Was przygotowaliśmy.
Lata 2020 i 2021 to niewątpliwie prawdziwy boom dla rynku e-commerce w Polsce, który przeżył rozkwit za sprawą pandemii COVID-19. Według szacunków Dun & Bradstreet w minionym roku w Polsce otworzyło się blisko 8 tysięcy nowych sklepów internetowych, dzięki czemu ich ogólna liczba przekroczyła już 52 tysiące. Czy na tak szybko nasycającym się rynku jest wciąż miejsce dla nowych graczy? W jaki sposób znaleźć je dla siebie i swojego pomysłu na handel online? Co sprzedawać w sieci?
Generowanie leadów w e-commerce o charakterze B2C oraz B2C bywa procesem żmudnym i czasochłonnym. Niejednokrotnie potencjalny klient rezygnuje z zakupu na ostatnim etapie ścieżki zakupowej, znajdując się w dolnej części lejka sprzedażowego. Jak temu zapobiec i co wspólnego z tym ma SEO wraz z UX?