Dynamiczny e-mail retargeting – jak szybko odzyskać utracony ruch?

Dynamiczny e-mail retargeting – jak szybko odzyskać utracony ruch?

Coraz więcej właścicieli sklepów internetowych zdaje sobie sprawę, jak ważna jest personalizacja komunikacji. Oczywiście, nie mówimy tutaj o podstawowej personalizacji, jaką jest wykorzystanie imienia w wiadomości e-mail (to już robi prawie każdy!), lecz o dynamicznym komunikacie w pełni dopasowanym do preferencji odbiorcy. Według Monetate, spersonalizowana wiadomość zwiększa sprzedaż prawie o 19%. Jak więc wdrożyć dynamiczny e-mail retargeting, aby zwiększyć liczbę transakcji w swoim sklepie i jak pozbyć się nudy z komunikacji? Odpowiedź jest tylko jedna… Revhunter!

 

Na czym polega dynamiczny e-mail retargeting?

Dynamiczny e-mail retargeting to automatyczna wysyłka kreacji mailingowej, odpowiadająca na zachowanie użytkownika, który był już na Twojej stronie. Tego typu mailing zawiera bardzo dokładnie spersonalizowany komunikat – wyświetla produkty podobne do tych, które wcześniej oglądał użytkownik lub te pozostawione w koszyku.

Jednak, aby zrealizować dynamiczną wysyłkę w Revhunterze, należy najpierw wgrać do swojego systemu plik z produktami. Wtedy z tzw. product feeda automatycznie do wiadomości e-mail zaciągane są te przedmioty, które dany użytkownik wcześniej oglądał na stronie.

Załóżmy, że jesteś sprzedawcą elektroniki. Jeden z użytkowników odwiedza Twój sklep online i dodaje do koszyka słuchawki. Następnie, zamiast opłacić zakupy, opuszcza stronę e-sklepu. Revhunter w tym czasie monitoruje ruch użytkownika i zbiera o nim dane, które będzie mógł wykorzystać w automatycznej wysyłce. Co pojawi się w mailingu? Narzędzie dynamicznie zaciąga z product feeda zdjęcie oraz podstawowe informacje na temat słuchawek do kreacji. A następnie realizuje automatyczną wysyłkę e-mail do tego użytkownika.

Format dynamiczny jest bardzo efektowny. Jednak nie należy go stawiać ponad statyczny e-mail retargeting, o którym pisaliśmy w artykule: Na czym polega statyczny e-mail retargeting?. Na pewno warto przetestować te dwa rodzaje retargetingu i wybrać ten, który pozwoli Ci wygenerować większy zysk!

 

Jakie kampanie zrealizujesz w Revhunterze?

Ratowanie porzuconych koszyków

Około 70% koszyków w Twoim e-sklepie jest porzucanych przez klientów. Wysyłając dynamiczny mailing, możesz jednak temu zaradzić i choć część z nich odzyskać. Jeśli wyświetlisz w wiadomości dokładnie te produkty, które użytkownik dodał wcześniej do koszyka, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że wróci na stronę sklepu i dokończy zakupy. W końcu wysłałeś do tego użytkownika maila z produktami, wobec których wykazał już motywację zakupową.

Ważne!
Wiadomość przypominającą o porzuconym koszyku, najlepiej wysłać w ciągu 48 godzin od opuszczenia strony sklepu przez użytkownika. 


Dynamiczny e-mail retargeting

 

Produkty ostatnio oglądane i rekomendowane

Za pomocą Revhuntera możesz również wysyłać klientom mailingi produktowe oparte na tym, co dany użytkownik przeglądał na Twojej stronie lub co kupił już wcześniej. Sukces dynamicznego e-mail retargetingu zależy w dużej mierze od tego, co oferujesz indywidualnemu klientowi. A skoro Revhunter zgromadził dla Ciebie dane na temat preferencji i zainteresowań, to wykorzystaj to!

 

Już teraz zyskaj przewagę nad konkurencją!

Według badania Econsultancy tylko 20% marketerów korzysta z wiadomości dynamicznych opartych o zachowanie indywidualnego użytkownika. Jest więc to dla Ciebie duża szansa na wyróżnienie się wśród wiadomości e-mail Twojej konkurencji. Zarejestruj się w Revhunterze i wypróbuj zarówno dynamiczny, jak i statyczny e-mail retargeting. Przeanalizuj, która z naszych propozycji pozwoli wygenerować większe zyski dla Twojego biznesu i pomoże odzyskać utraconych klientów.

 

Share:

Pozostałe wpisy

Oferta specjalna z okazji Black Friday 2022
Oferta specjalna z okazji Black Friday 2022

High season w e-commerce nadchodzi wielkimi krokami! W tym roku Black Friday przypada na 25 listopada, jednak my już od początku miesiąca zachęcamy Was do skorzystania ze specjalnej oferty, którą dla Was przygotowaliśmy. 

Początkujący sprzedawca i dropshipping. Jak założyć sklep internetowy w 2022? Co sprzedawać w Internecie?
Początkujący sprzedawca i dropshipping. Jak założyć sklep internetowy w 2022? Co sprzedawać w Internecie?

Lata 2020 i 2021 to niewątpliwie prawdziwy boom dla rynku e-commerce w Polsce, który przeżył rozkwit za sprawą pandemii COVID-19. Według szacunków Dun & Bradstreet w minionym roku w Polsce otworzyło się blisko 8 tysięcy nowych sklepów internetowych, dzięki czemu ich ogólna liczba przekroczyła już 52 tysiące. Czy na tak szybko nasycającym się rynku jest wciąż miejsce dla nowych graczy? W jaki sposób znaleźć je dla siebie i swojego pomysłu na handel online? Co sprzedawać w sieci?

Jak SEO i UX wspierają lead generation w e-commerce?
Jak SEO i UX wspierają lead generation w e-commerce?

Generowanie leadów w e-commerce o charakterze B2C oraz B2C bywa procesem żmudnym i czasochłonnym. Niejednokrotnie potencjalny klient rezygnuje z zakupu na ostatnim etapie ścieżki zakupowej, znajdując się w dolnej części lejka sprzedażowego. Jak temu zapobiec i co wspólnego z tym ma SEO wraz z UX?

Otrzymaj bezpłatną strategię zwiększania konwersji