Autor: Michał Habrowski, Project Manager
Czas na przeczytanie: 3 minuty
Statyczny retargeting nie jest niczym innym, jak email marketingiem do idealnie sprecyzowanej grupy odbiorców. Dzięki wiedzy, którą posiadasz, możesz dobrać odpowiedni, lepiej skrojony aniżeli w klasycznym email marketingu, komunikat - bo choć treść dla wszystkich userów będzie podobna (ta sama promocja, informacja, zachęta), to jednak dostanie go wybrana grupa osób, o określonych intencjach zakupowych. W tym wypadku np. osoby, które miały produkty w koszyku, osoby, które odwiedziły strony produktowe, konkretną kategorię produktów lub po prostu stronę główną. Możliwości jest wiele, bo choć sama kreacja jest statyczna, to wciąż nie możesz zapominać, że personalizacja odbywa się na poziomie źródła ruchu. Statyczny retargeting jest zatem precyzyjnym działaniem marketingowym, skierowanym do osób, które podjęły pewne działania, by zrobić zakupy w Twoim sklepie.
Nie myśl, że korzystając ze statycznej kreacji, tracisz element personalizacji, ponieważ retargeting oparty o kreację statyczną wcale nie oznacza, że nie może on zostać dobrze spersonalizowany, o czym przekonasz się w dalszej części artykułu. Taka jego forma, ma przede wszystkim tę zaletę, że jest prostszy w integracji, szczególnie z technicznego punktu widzenia, bo nie wymaga użycia product feeda oraz informacji o id przeglądanych produktów. Ponadto kreację można przygotować na różne okazje i wykorzystywać tę formę podczas np. Black Friday, czy zaplanowanych akcji promocyjnych, dla większej ilości klientów (na przykład dla każdego, kto odwiedził konkretny url, e.g. stronę główną).
Kiedy chcesz zakomunikować promocję na daną kategorię, grupę produktów, czy czasową ofertę - nie trafiasz fakt faktem z dynamicznie generowanym mailingiem (na przykład z produktami, które przeglądał użytkownik), ale wciąż możesz zaproponować dedykowaną promocję dla tych, którzy Twój ecommerce odwiedzają i z jakiegoś powodu nie finalizują zakupów. Taki komunikat może zawierać np. -20% na buty jesienne, -15% na kosmetyki, czy po prostu darmową dostawę dla odpowiedniej wartości koszyka (to również dobre działanie, aby podnieść średni koszyk w sklepie). Wyobraź sobie scenariusz, w którym użytkownik wchodzi na podkategorię - buty, a Twój sklep oferuje wiele produktów z branży modowej. Dysponując informacją o odwiedzanej podstronie z konkretnej podkategorii - buty, możesz tylko do tej grupy wysłać zniżkę - np. kreację z informacją “Hej, obcasy teraz taniej -20%”, co więcej, już na tym etapie możesz rozróżnić dwa źródła kategorii nadrzędnej - męskie, damskie, więc z dużym prawdopodobieństwem trafisz do właściwych osób.
Podsumowując - retargeting na podstawie klasycznej, statycznej formy kreacji wciąż może być z powodzeniem personalizowany. Możesz tworzyć wiele scenariuszy w oparciu o różne kreacje mailingowe i różne źródła ruchu (z promocjami butów dla przeglądających buty, z kosmetykami dla kosmetyków etc.). Świetnie sprawdzi się przy większych promocjach czy konkretnych akcjach dla pewnej kategorii produktów. Jest prostszy w integracji i wdrożeniu niż dynamiczny i oferuje wiele możliwości - sky is the limit! Samodzielnie możesz wymyślić jakieś świetne rozwiązanie, korelując działania z konkretnym źródłem ruchu. Jeżeli chcesz się przekonać jakie to proste i skuteczne, to zarejestruj się w naszej platformie i wypróbuj działanie zarówno retargetingu dynamicznego, jak i statycznego.
Photo by Kate Trysh on Unsplash
Spółka INIS, do której należy Revhunter, dołączyła do Transparency&Consent Framework (TFC 2.0). Udział w tym Programie zapewnia naszych Partnerów o bezpiecznym przetwarzaniu przez nas danych osobowych konsumentów w Unii Europejskiej.
W pogoni za nowymi użytkownikami warto również pamiętać o tych, którzy już znajdują się w naszej bazie adresowej. Pokaż swoim klientom, że są dla Ciebie ważni. Zastosuj email retargeting, aby zwiększyć ich lojalność i sprzedaż w swoim sklepie.
Jak stworzyć skuteczną kreację retargetingową? O to jest pytanie! Jednak my znamy prawidłową odpowiedź. Sprawdź, jakie elementy powinna zawierać kreacja retargetingowa, aby odzyskała utracony ruch na stronie sklepu.