Na czym polega statyczny email retargeting?
Na czym polega statyczny email retargeting?

Autor: Michał Habrowski, Project Manager
Czas na przeczytanie: 3 minuty

 

Na czym polega statyczny email retargeting?

Statyczny retargeting nie jest niczym innym, jak email marketingiem do idealnie sprecyzowanej grupy odbiorców. Dzięki wiedzy, którą posiadasz, możesz dobrać odpowiedni, lepiej skrojony aniżeli w klasycznym email marketingu, komunikat - bo choć treść dla wszystkich userów będzie podobna (ta sama promocja, informacja, zachęta), to jednak dostanie go wybrana grupa osób, o określonych intencjach zakupowych. W tym wypadku np. osoby, które miały produkty w koszyku, osoby, które odwiedziły strony produktowe, konkretną kategorię produktów lub po prostu stronę główną. Możliwości jest wiele, bo choć sama kreacja jest statyczna, to wciąż nie możesz zapominać, że personalizacja odbywa się na poziomie źródła ruchu. Statyczny retargeting jest zatem precyzyjnym działaniem marketingowym, skierowanym do osób, które podjęły pewne działania, by zrobić zakupy w Twoim sklepie.

 

Kiedy najlepiej sprawdzi się email retargeting ze statyczną kreacją mailingową?

Nie myśl, że korzystając ze statycznej kreacji, tracisz element personalizacji, ponieważ retargeting oparty o kreację statyczną wcale nie oznacza, że nie może on zostać dobrze spersonalizowany, o czym przekonasz się w dalszej części artykułu. Taka jego forma, ma przede wszystkim tę zaletę, że jest prostszy w integracji, szczególnie z technicznego punktu widzenia, bo nie wymaga użycia product feeda oraz informacji o id przeglądanych produktów. Ponadto kreację można przygotować na różne okazje i wykorzystywać tę formę podczas np. Black Friday, czy zaplanowanych akcji promocyjnych, dla większej ilości klientów (na przykład dla każdego, kto odwiedził konkretny url, e.g. stronę główną).

Kiedy chcesz zakomunikować promocję na daną kategorię, grupę produktów, czy czasową ofertę - nie trafiasz fakt faktem z dynamicznie generowanym mailingiem (na przykład z produktami, które przeglądał użytkownik), ale wciąż możesz zaproponować dedykowaną promocję dla tych, którzy Twój ecommerce odwiedzają i z jakiegoś powodu nie finalizują zakupów. Taki komunikat może zawierać np. -20% na buty jesienne, -15% na kosmetyki, czy po prostu darmową dostawę dla odpowiedniej wartości koszyka (to również dobre działanie, aby podnieść średni koszyk w sklepie).  Wyobraź sobie scenariusz, w którym użytkownik wchodzi na podkategorię - buty, a Twój sklep oferuje wiele produktów z branży modowej. Dysponując informacją o odwiedzanej podstronie z konkretnej podkategorii - buty, możesz tylko do tej grupy wysłać zniżkę - np. kreację z informacją “Hej, obcasy teraz taniej -20%”, co więcej, już na tym etapie możesz rozróżnić dwa źródła kategorii nadrzędnej - męskie, damskie, więc z dużym prawdopodobieństwem trafisz do właściwych osób. 

 

Podsumowując - retargeting na podstawie klasycznej, statycznej formy kreacji wciąż może być z powodzeniem personalizowany. Możesz tworzyć wiele scenariuszy w oparciu o różne kreacje mailingowe i różne źródła ruchu (z promocjami butów dla przeglądających buty, z kosmetykami dla kosmetyków etc.). Świetnie sprawdzi się przy większych promocjach czy konkretnych akcjach dla pewnej kategorii produktów. Jest prostszy w integracji i wdrożeniu niż dynamiczny i oferuje wiele możliwości - sky is the limit! Samodzielnie możesz wymyślić jakieś świetne rozwiązanie, korelując działania z konkretnym źródłem ruchu. Jeżeli chcesz się przekonać jakie to proste i skuteczne, to zarejestruj się w naszej platformie i wypróbuj działanie zarówno retargetingu dynamicznego, jak i statycznego. 

 

Photo by Kate Trysh on Unsplash

Share:

Pozostałe wpisy

Czym jest product feed i jaką pełni rolę w retargetingu?
Czym jest product feed i jaką pełni rolę w retargetingu?

Wszystko co musisz wiedzieć o feedzie to to, że w swojej budowie jest prosty jak przysłowiowy cep. To możliwości wykorzystania feeda wymagają nieco więcej wdrożenia.

Scenariusze retargetingowe - strona główna
Scenariusze retargetingowe - strona główna

Pierwszym elementem widocznym po wejściu na stronę, jest strona główna. Należy potraktować ją zatem jak wizytówkę całego serwisu i zadbać o to, by swoim wyglądem i łatwością obsługi zachęcała, do przejścia w jej głąb.

Kiedy cena jest barierą... wykorzystaj monitoring cen!
Kiedy cena jest barierą... wykorzystaj monitoring cen!

Skąd możemy wiedzieć, że to akurat cena powstrzymuje klientów przed zakupem?

Wypróbuj Revhuntera