Autor: Paweł Zasuń, Business Segment Strategy Marketing Manager
Czas na przeczytanie: 3 minuty
Czy działania retargetingowe sprawdzają się wyłącznie dla firm działających w e-commerce? Oczywiście, że nie. Retargeting może być też źródłem leadów dla firm z różnych branż, ponieważ nie zawsze jego efektem, czyli szeroko pojmowaną konwersją, musi być sprzedaż produktu. Z jego pomocą możesz skontaktować się z użytkownikami, którzy odwiedzili Twoją stronę lub bloga, a jeśli ktoś przeglądał ofertę firmy, to zachęcić do wypełnienia formularza kontaktowego zamieszczonego na stronie.
Retargeting to jedno z ważniejszych pojęć powiązanych z Lead Nurturingiem, którego celem jest pozyskanie wartościowych leadów sprzedażowych oraz przygotowanie ich do konwersji. Działania wchodzące w zakres retargetingu to stosunkowo tani sposób na zwiększenie zwrotu z inwestycji (ROI) poprzez odzyskiwanie leadów, które opuściły Twoją stronę. Obecnie, panuje błędne przekonanie, że retargeting jest skierowany wyłącznie do firm w branży B2C. Podobne efekty może przynosić również w B2B. Jednak sama strategia działania różni się w obu wariantach. W przypadku klienta segmentu B2B, który charakteryzuje się wydłużonym cyklem sprzedaży lepiej zastosować rozbudowaną strategię marketingową. Tego typu klient potrzebuje wyraźnego potwierdzenia, że podejmuje dobrą decyzję. Zaś w przypadku klienta B2C ścieżka sprzedaży jest zazwyczaj krótsza, choć również zależy to od przedmiotu zakupu. W większości przypadków jednak taka komunikacja powinna być bardziej bezpośrednia.
Osoba, która po raz pierwszy odwiedziła stronę, nie od razu zostanie Twoim klientem. Nie od razu też wypełni zamieszczony tam formularz kontaktowy. Statystycznie tylko 2% użytkowników dokonuje konwersji podczas pierwszej wizyty.
Źródło: www.acegif.com
Co należy więc zrobić z resztą osób?
RETARGETOWAĆ!
Osoby, które odwiedziły już stronę internetową i poznały markę, powinny być Twoim głównym celem retargetingowym. To właśnie one są już na ścieżce konwersji, a Ty musisz im tylko wskazać odpowiedni kierunek (prosto do formularza kontaktowego).
Retargeting w branży pożyczkowej
Na formularzach kontaktowych jest oparta cała branża pożyczek i ubezpieczeń internetowych. Sztuka sprzedaży tego typu usług polega przede wszystkim na zdobyciu zaufania użytkownika, tak aby ten pozostawił swoje dane w formularzu na stronie. Nie jest to jednak łatwe zadanie, a użytkownik ma prawo w każdym momencie się wycofywać. Ale spokojnie - nie zawsze musi to jednak oznaczać, że nie jest on zainteresowany Twoją ofertą. Coś w sieci mogło rozproszyć jego uwagę lub po prostu nie jest jeszcze gotowy pozostawić swoich danych na Twojej stronie. Musisz zatem przekonać użytkownika do powrotu na stronę i do dokonania konwersji.
Źródło: www.giphy.com
Jak jednak skontaktować się z użytkownikiem, który właśnie opuścił formularz kontaktowy? Przecież nie masz go w bazie! Odpowiedź jest prosta - Revhunter. Korzystając z odpowiednich narzędzi do retargetingu z łatwością skontaktujesz się nawet z anonimowymi użytkownikami, którzy odwiedzili Twoją stronę. W wiadomości e-mail przypomnij im o dokończeniu wypełniania formularza kontaktowego. Nie bądź jednak zbyt nachalny. Najpierw udowodnij odbiorcy, że jego dane są w pełni bezpieczne. Przedstaw korzyści, postaw na edukację, a dopiero później skieruj go z powrotem do formularza. Planując działania retargetingowe w sektorze B2B warto pamiętać również o tym, że każdy klient B2B jest po godzinach pracy...jednocześnie klientem B2C. Nawet docierając na jego prywatną skrzynkę, masz szansę przekonać go o korzyściach płynących z Twojej oferty!
High season w e-commerce nadchodzi wielkimi krokami! W tym roku Black Friday przypada na 25 listopada, jednak my już od początku miesiąca zachęcamy Was do skorzystania ze specjalnej oferty, którą dla Was przygotowaliśmy.
Lata 2020 i 2021 to niewątpliwie prawdziwy boom dla rynku e-commerce w Polsce, który przeżył rozkwit za sprawą pandemii COVID-19. Według szacunków Dun & Bradstreet w minionym roku w Polsce otworzyło się blisko 8 tysięcy nowych sklepów internetowych, dzięki czemu ich ogólna liczba przekroczyła już 52 tysiące. Czy na tak szybko nasycającym się rynku jest wciąż miejsce dla nowych graczy? W jaki sposób znaleźć je dla siebie i swojego pomysłu na handel online? Co sprzedawać w sieci?
Generowanie leadów w e-commerce o charakterze B2C oraz B2C bywa procesem żmudnym i czasochłonnym. Niejednokrotnie potencjalny klient rezygnuje z zakupu na ostatnim etapie ścieżki zakupowej, znajdując się w dolnej części lejka sprzedażowego. Jak temu zapobiec i co wspólnego z tym ma SEO wraz z UX?