Crosschannel retargeting – jakie narzędzia wykorzystać w retargetingu?

Crosschannel retargeting – jakie narzędzia wykorzystać w retargetingu?

Autor: Michał Kręcisz, Business Development Manager
Czas na przeczytanie: 7 minut

Retargeting to strategia marketingowa, której celem jest odzyskanie zainteresowania klienta, który już raz chciał dokonać zakupu, ale z jakiegoś powodu się wycofał. Z oczywistych względów retargeting wykorzystuje przede wszystkim branża e-commerce, choć nie tylko. Jakie rozwiązania i narzędzia retargetingowe są obecnie dostępne na rynku? I w jaki sposób pomagają odzyskiwać zainteresowanie klientów, a firmom e-commerce – przywracać porzucone koszyki?

Retargeting (zwany czasem też remarketingiem) to strategia marketingowa, której skuteczność jest niepodważalna. Szacuje się, że kampanie retargetingowe działają średnio prawie 10 razy lepiej niż zwykłe kampanie display. Retargeting sprawdza się szczególnie w sektorze e-commerce, gdzie firmy korzystające z tej formy promocji odnotowują nawet 128-procentowy wzrost konwersji.

Idea retargetingu jest bardzo prosta – celem jest dotarcie do użytkownika, który już raz zainteresował się Twoją ofertą lub oferowanymi przez Ciebie produktami, ale nie dokończył zakupu. Czasami rezygnacja wynika z poważniejszego problemu (np. braku pożądanego rozmiaru produktu), ale często zdarza się, że klienta po prostu coś rozproszyło lub jeszcze nie podjął ostatecznej decyzji. W takim wypadku dotarcie do niego drugi raz i przypomnienie mu o jego wcześniejszym zamiarze zakupu jest najszybszą i najprostszą drogą do domknięcia sprzedaży.

Na przykład w branży fashion aż 35% porzuceń koszyka wynika z potrzeby głębszego zastanowienia się nad zakupem. Pominięcie tych wahających się klientów może oznaczać wielotysięczne straty!

Narzędzia do retargetingu 

Retargeting może się opierać na różnych kanałach komunikacji z klientem. Dlatego tak ważne jest, żeby wykorzystywać go jako element strategii crosschannel/omnichannel. Retargeting może bazować na:

  • Komunikatach w social mediach
  • SMSach
  • Reklamach bannerowych/display
  • E-mailach

Co ma do wyboru firma poszukująca narzędzia, które pomoże w prowadzeniu kampanii remarketingowych? Przyjrzyjmy się trzem wartym uwagi rozwiązaniom.

RETARGETING SOCIAL MEDIA: FACEBOOK ADS

Zdecydowana większość Twoich klientów ma też konto na Facebooku. Dzięki pixelowi Facebooka możesz łatwo połączyć swoją stronę/sklep internetowy z kontem reklamowym (po szczegóły zajrzyj tutaj: Facebook Ads). Stąd już z górki. Algorytmy Facebooka będą pobierać informacje na temat odwiedzających Twoją stronę i w sposób zautomatyzowany wyświetlać niezdecydowanym klientom spersonalizowane reklamy (tzw. dynamic ads), promujące produkty, którymi się wcześniej zainteresowali. 

Reklamy Facebook Ads można ustawić tak, aby wyświetlały się osobom, które odwiedziły Twoją:

  • witrynę, 
  • aplikację, 
  • sklep internetowy,
  • stronę na Facebooku.

Z kontem Facebook Ads możesz też połączyć gotowe dane klientów, którymi dysponujesz (np. z listy mailingowej lub z CRMa) i im także wyświetlać reklamy zachęcające do zakupu.

RETARGETING DISPLAY: GOOGLE ADS

Jeśli korzystasz z sieci reklamowej Google (powinieneś!), masz dostęp do jednego z najskuteczniejszych rozwiązań remarketingowych na rynku. Z pomocą Google Ads możesz wyświetlać reklamy osobom, które wcześniej weszły w interakcję z Twoją firmą, lub gdy wyszukują informacje w innym miejscu i są bardziej skłonne do dokonania zakupu. Oczywiście tę samą taktykę można wykorzystać w stosunku do klientów, którzy właśnie szukają danego produktu w Google. 

Co ważne, Google Ads pozwala też tworzyć listy remarketingowe pod kątem konkretnych sytuacji/warunków. Możesz na przykład utworzyć kampanię dedykowaną wyłącznie osobom, które włożyły coś do koszyka w Twoim sklepie, ale nie sfinalizowały zakupu.  

Google oferuje:

  • Remarketing standardowy (reklamy wyświetlane są osobom, które odwiedziły Twoją stronę)
  • Remarketing dynamiczny (potencjalni klienci widzą reklamy produktów, którymi się zainteresowali)
  • Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce (dla osób, które odwiedziły Twój sklep, a obecnie szukają danego produktu w Google)
  • Remarketing wideo (dla użytkowników YouTube)
  • Remarketing kierowany na listę klientów (działa to podobnie jak na Facebooku, możesz dodawać listy klientów, którym będą wyświetlane Twoje reklamy w Google)
E-MAIL RETARGETING: REVHUNTER

Do swojej poczty elektronicznej zaglądamy prawie codziennie. Dlatego to tak skuteczne narzędzie remarketingowe. Revhunter oferuje rozwiązanie pozwalające wysyłać spersonalizowane e-maile do osób, które odwiedziły Twój sklep, nawet jeśli się nie zalogowały, bądź nie założyły konta. Jak to możliwe? Algorytmy Revhuntera wykorzystują informacje zawarte w ciasteczkach (cookies) do zidentyfikowania adresu e-mail danej osoby. 

Podobnie jak w wypadku Google Ads, dostępne są szerokie możliwości personalizacji takich e-maili (tzw. dynamiczny e-mailing). Możesz w ten sposób dotrzeć do osób, które:

  • Odwiedziły stronę główną
  • Przeglądały kategorie produktowe
  • Przeglądały konkretne produkty
  • Umieściły produkt w koszyku

Revhunter wysyła personalizowane e-maile, prezentujące produkty, które dana osoba oglądała podczas wizyty na Twojej stronie. Takie maile cechują się też personalizowanym tytułem i treścią, co znacznie zwiększa skuteczność tej formy promocji:

Kampanię retargetingową można oczywiście wykorzystać również do zaprezentowania innych produktów, które mogą zainteresować Twoich klientów (np. bestsellerów lub aktualnych promocji). Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej o e-mail retargetingu, zapraszamy do kontaktu i darmowej rejestracji konta. Konsultanci Revhuntera chętnie odpowiedzą na Twoje pytania i pomogą zaprojektować kampanię remarketingową, która pomoże zwiększyć sprzedaż w Twoim biznesie online!

Share:

Pozostałe wpisy

Retargeting vs remarketing - różnice i podobieństwa
Retargeting vs remarketing - różnice i podobieństwa

Czy pojęcia remarketing i retargeting można stosować zamiennie? Choć te działania mają takie same cele, to okazuje się, że pod paroma względami się różnią. Sprawdź, co dokładnie łączy, a co dzieli remarketing z retargetingiem.

Udało się! Należymy do Programu TCF IAB Europe
Udało się! Należymy do Programu TCF IAB Europe

Spółka INIS, do której należy Revhunter, dołączyła do Transparency&Consent Framework (TFC 2.0). Udział w tym Programie zapewnia naszych Partnerów o bezpiecznym przetwarzaniu przez nas danych osobowych konsumentów w Unii Europejskiej. 

Czy warto poszerzać bazę klientów i dlaczego tak?
Czy warto poszerzać bazę klientów i dlaczego tak?

W pogoni za nowymi użytkownikami warto również pamiętać o tych, którzy już znajdują się w naszej bazie adresowej. Pokaż swoim klientom, że są dla Ciebie ważni. Zastosuj email retargeting, aby zwiększyć ich lojalność i sprzedaż w swoim sklepie. 

Wypróbuj Revhuntera