Co czwarta sprzedaż w sieci realizowana dzięki e-mail marketingowi.

RevhunterRevhunterRevhunterRevhunterRevhunter

Co czwarta sprzedaż w sieci realizowana dzięki e-mail marketingowi.

E-mail marketing w dalszym ciągu pozostaje numerem jeden wśród kanałów napędzających sprzedaż w e-commerce – to wynik badania „E-commerce pulse by Custora” z 2016 roku. Osiągając zdumiewający wynik dokonanych sprzedaży na poziomie 25 procent, pokonał Google Adwords (19 proc.) i afiliację (13 proc.).

Na czym polega fenomen e-mail marketingu?
Przede wszystkim – na dostępności, bezpośrednim charakterze komunikacji i i ogromnej ilości odbiorców. Kampanie e-mailingowe wykorzystują kanał używany przez wszystkich i praktycznie wszędzie. Według badania w zakresie wykorzystania poczty elektronicznej przeprowadzonego przez SARE zaledwie 1 procent respondentów to osoby nieposiadające konta pocztowego. Jednocześnie aż 1/3 ankietowanych posiada minimum dwa konta. Dodatkowo, wedle raportu Mery Meeker, Kleiner Perkins Caufield & Byers z 2016 roku, e-mail jest uniwersalnym kanałem dotarcia do każdej generacji, najczęściej wykorzystywanym przez pokolenia Y (urodzeni w latach 1981-1999) i X (urodzeni w latach 1961-1980). Zauważmy też, że w związku z rozwojem nowych technologii – komunikacja poprzez pocztę elektroniczną staje się coraz bardziej bezpośrednia. Coraz więcej wiadomości odczytywanych jest za pośrednictwem urządzeń mobilnych, takich jak smartfony, które użytkownik trzyma przy sobie najczęściej 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

Stale powiększaj bazę klientów
Kampanie e-mailingowe to nie tyko komunikacja do własnej bazy. Aby zwiększyć volumen sprzedaży w e-commerce, trzeba od czasu do czasu spojrzeć z szerszej perspektywy, tak, by powiększyć dotychczasową bazę o nowych wartościowych klientów. Na początek zadaj sobie następujące pytania: do kogo kieruję swój przekaz reklamowy? Kim jest moja grupa docelowa? Czy znam wiek, płeć, zawód, miejsce zamieszkania potencjalnych klientów? I wreszcie – czy wiem, co kupują w internecie i jakie są ich zainteresowania? Odpowiadając na tych kilka pytań, osiągniesz to, co najważniejsze w e-mail marketingu, czyli precyzję dotarcia. Właściwe tworzenie person (przedstawicieli grupy docelowej) umożliwiają szerokie możliwości charakterystyki obejmujące geotargetowanie, targetowanie demograficzne, targetowanie z perspektywy urządzenia odbiorcy oraz poprzez narzędzia behawioralne, dzięki którym znamy zainteresowania i intencje zakupowe klientów. Bo tak naprawdę naszymi klientami mogą być nie tylko matki pierwszoklasistów, ale wszystkie osoby, które w danym momencie kupują odzież i produkty przeznaczone dla dzieci w tym wieku. Wówczas nasza grupa docelowa powiększa się o np. dziadków, chrzestnych czy rodzeństwo.

Przykład:
reprezentujesz sklep z elektroniką, kampania realizowana jest w okresie wiosennym, Twoją grupą docelową mogą być mężczyźni i kobiety 55+, czyli dziadkowie, którzy w danym momencie poszukują w internecie tabletu bądź laptopa na komunię swojego wnuka.

Jak jeszcze powiększyć bazę klientów?
Postaraj się dotrzeć do osób, które wykazują zainteresowanie danym produktem, ale z niewiadomych przyczyn nie sfinalizowały zakupu. Najlepszym rozwiązaniem będzie wysłać do nich mailing zawierający przeglądany przez nich produkt lub produkty podobne, oferujący rabat lub informujący o ofercie limitowanej. Taką komunikację możesz uzupełnić kampanią display. Wówczas Twój potencjalny klient zdobywa kilka punktów styku z marką, co w wielu przypadkach przedkłada się na szybszą finalizację zakupu.

Wykorzystuj każdą okazję do komunikacji z klientem
Oprócz standardowych e-mailingów reklamowych przygotuj sezonowe akcje specjalne – świąteczne, związane z wyprzedażą (Black Friday, Cyber Monday i Dzień Darowej Dostawy), jak również sezonowe wyprzedaże kolekcji. Bądź kreatywny, zaskocz odbiorcę pomysłową grafiką lub nowatorskim hasłem.

Bądź na bieżąco z najnowszymi trendami i narzędziami, które wzbogacą Twoje działania, jak video mailingi, dzięki którym wpłyniesz na emocje odbiorcy albo przedstawisz ofertę w niesztampowy sposób. Wykorzystuj technologię, która pozwoli Ci zaoszczędzić budżet jak responsive email design. Wtedy będziesz mieć pewność, że Twoja kreacja wyświetli się prawidłowo również na urządzeniach mobilnych. Pamiętaj o tym, że konkurencja nie śpi. Sklep internetowy bez właściwych działań marketingowych – nigdy nie osiągnie wysokiej sprzedaży. Nie bój się korzystać z nowych rozwiązań, bo to one właśnie pozwalają wybudować markę, zwiększyć rozpoznawalność i wygenerować zysk.

Nie pozwól też na pozostawianie pustych koszyków – docieraj ponownie do odbiorców dzięki e-mail i display retargetingowi. Jeżeli chcesz uzyskać wsparcie w przeprowadzeniu kampanii e-mail retargetingowej, zapraszamy do kontaktu: hello@revhunter.pl


pozostałe wpisy

które mogą Cię zainteresować

KONTAKT

ZAPYTAJ O WYCENĘ