Użytkownicy wybierają częściej aplikacje mobilne niż strony.

Użytkownicy wybierają częściej aplikacje mobilne niż strony.

Według raportu “e-commerce w Polsce 2021”, przygotowanego przez Senuto, w polskim Google istnieje 87 489 sklepów internetowych. Użytkownik internetu coraz częściej dokonuje wyboru między używaniem aplikacji a stroną internetową. W 2021 roku eMarketer przewiduje, że dorośli użytkownicy smartfonów będą spędzać około 4 godzin dziennie, korzystając z Internetu mobilnego, a 88% tego czasu poświęcają na korzystanie z aplikacji. Z danych wynika, że tworzy się coraz większa różnica - użytkownicy spędzają coraz więcej czasu, używając właśnie aplikacji. W odpowiedzi na tę tendencję, firmy udoskonalają aplikacje według preferencji grupy odbiorców. Sukcesem podczas wdrażania aplikacji, jest funkcjonalność, która przekłada się na wysokie zadowolenie użytkownika.

Strona internetowa, która nie jest optymalnie przygotowana, powoduje większe koszty związane z marketingiem. Firmy chcą przedstawić swoje produkty jak największej grupie konsumentów. Potencjalny klient porzuca stronę internetową, która nie jest dla niego w pełni użyteczna. Starania marketingowców z założenia powinny prowadzić do tego, aby klient wybrał właśnie tę firmę lub dany produkt. Bez dobrze przygotowanej strony internetowej pod kątem mobile, sekcja marketingu może prowadzić “walkę z wiatrakami”.

Jak więc uzyskać zadowolenie użytkownika? Klient zwraca uwagę na szczegóły, przez co ważne jest, aby strona internetowa lub aplikacja były nie tylko funkcjonalne, ale również estetyczne i dopracowane pod kątem UX. Przekonanie klienta do produktu to użycie rich contentu. To dodawanie opisów na kartach
produktów przy użyciu infografik, zdjęć czy tabel. Zdarza się również korzystać z interaktywnych elementów oraz materiałów wideo. Wszystko po to przyciągnąć potencjalnych klientów i zadowolić obecnych.

Kolejnym przykładem, który ma wpływ na częstsze korzystanie z aplikacji są powiadomienia push. Często zdarza się, że użytkownik, dodając produkty do koszyka, najzwyczajniej o nich zapomni. Powiadomienia push mają tutaj odpowiednie zadanie i mogą “przypomnieć” klientowi o pozostawionych zakupach w koszyku aplikacji. Powiadomienia push wykorzystane są również do informowania o okazjach cenowych lub nowościach produktowych. To kolejny element układanki marketingowej, który ma na celu zwiększyć zainteresowanie użytkownika.

W odpowiedzi na dynamiczny rozwój branży commerce w ostatnich miesiącach, Mobile Trends organizuje konferencję poświęconą tej tematyce. 29 czerwca 2021 eksperci przedstawią nowe możliwości rozwoju i rozbudowy aplikacji, opowiedzą również o tym jak z sukcesem przyciągnąć klienta. W programie przykłady znanych marek takich jak Sephora, 4F, PoloMarket czy eObuwie, które osiągają sukcesy w kanale commerce. Wszystkie informacje o konferencji dostępne są na stronie internetowej wydarzenie - commerce.mobiletrends.pl.

Share:

Pozostałe wpisy

Oferta specjalna z okazji Black Friday 2022
Oferta specjalna z okazji Black Friday 2022

High season w e-commerce nadchodzi wielkimi krokami! W tym roku Black Friday przypada na 25 listopada, jednak my już od początku miesiąca zachęcamy Was do skorzystania ze specjalnej oferty, którą dla Was przygotowaliśmy. 

Początkujący sprzedawca i dropshipping. Jak założyć sklep internetowy w 2022? Co sprzedawać w Internecie?
Początkujący sprzedawca i dropshipping. Jak założyć sklep internetowy w 2022? Co sprzedawać w Internecie?

Lata 2020 i 2021 to niewątpliwie prawdziwy boom dla rynku e-commerce w Polsce, który przeżył rozkwit za sprawą pandemii COVID-19. Według szacunków Dun & Bradstreet w minionym roku w Polsce otworzyło się blisko 8 tysięcy nowych sklepów internetowych, dzięki czemu ich ogólna liczba przekroczyła już 52 tysiące. Czy na tak szybko nasycającym się rynku jest wciąż miejsce dla nowych graczy? W jaki sposób znaleźć je dla siebie i swojego pomysłu na handel online? Co sprzedawać w sieci?

Jak SEO i UX wspierają lead generation w e-commerce?
Jak SEO i UX wspierają lead generation w e-commerce?

Generowanie leadów w e-commerce o charakterze B2C oraz B2C bywa procesem żmudnym i czasochłonnym. Niejednokrotnie potencjalny klient rezygnuje z zakupu na ostatnim etapie ścieżki zakupowej, znajdując się w dolnej części lejka sprzedażowego. Jak temu zapobiec i co wspólnego z tym ma SEO wraz z UX?

Otrzymaj bezpłatną strategię zwiększania konwersji