Mam sklep, mam towar, ale jak i gdzie szukać Klientów?

Mam sklep, mam towar, ale jak i gdzie szukać Klientów?

Autor: FEB
Czas na przeczytanie: 8 minut

Kim jest Twój Klient, gdzie go szukać i jak przekonać do zakupu? Jeśli potrafisz odpowiedzieć na te pytania, to stworzenie skutecznego planu promocji będzie czystą formalnością. Oto kilka wskazówek, od czego zacząć.

 

Poznaj Klienta i stwórz personę

 

Nie zatrzymuj się na powierzchownym opisie ani na prostych wyobrażeniach: „kobieta albo mężczyzna 25-55” to słaby opis, lepiej zastanów się, w jaki sposób Twój Klient podejmuje decyzje o zakupie. 

 

Segmentuj grupę docelową!

 

Nawet w obrębie określonej grupy docelowej ludzie są zróżnicowani, znajdują się także na odmiennych etapach ścieżki zakupowej. Zastanów się więc, czy szukasz Klienta, który dopiero zaczyna rozglądać się za produktem z Twojej kategorii, czy takiego, który już wie, że kupi, ale  waha się pomiędzy 2-3 opcjami, zbiera informacje i porównuje ceny.

 

Odsuń na bok wyobrażenia i stereotypy! Najwięcej rzetelnych wniosków dostarczy Ci panel Google Analytics, odrobione zadanie domowe w postaci researchu i analizy konkurencji oraz monitoring Internetu. 

 

Jak znaleźć Klienta, czyli sprawdzone kanały sprzedażowe

 

Po pierwsze pozwól się znaleźć w sieci i staraj się stworzyć jak najwięcej punktów styku w miejscach, które  odwiedzają przedstawiciele Twojej grupy docelowej. Gdzie warto szukać w pierwszej kolejności?

 

  • Platformy sprzedażowe i marketplaces

Zamknięte ekosystemy w wielu przypadkach to początek lejka i uzupełnienie sprzedaży sklepu. Przykłady:

  • Allegro
  • Amazon
  • Etsy 
  • Morele
  • Empik

 

  • Wyszukiwarka

Jeden z podstawowych kanałów sprzedażowych, który oferuje wiele formatów reklamowych. To także obszar działania SEO. Nie zapomnij też o mapach!

 

  • Media społecznościowe, w tym grupy 

Komunikacja przez takie serwisy jak Facebook, Instagram, Pinterest, Linkedin, czy TikTok, a także inne sposoby reklamy. Wykorzystaj wszystkie możliwości, z których korzysta Twój klient!  

 

  • Kanały zasięgowe

Dobre rozwiązanie, zwłaszcza gdy chcesz dotrzeć do odbiorców na początkowym etapie lejka zakupowego. Serwisy ogólnoinformacyjne, zdrowotne, parentingowe, motoryzacyjne, modowe, technologiczne, kulinarne itd.  właściwie są już gotowymi segmentami Twojej grupy Klientów. Możesz też wykorzystać duże sieci reklamowe, takie jak Google Display Network.

 

  • Porównywarki cen i kategorii

Jak na przykład Ceneo, Skąpiec, Homebook czy Domodi -  to właśnie tam Klienci poszukują określonych produktów i przeglądają kategorie, z których trafiają prosto na kartę produktową w Twoim sklepie. 

 

  • Influencer marketing

Klienci na etapie zbierania informacje  często sięgają po recenzje, testy i  unboxing produktów oferowanych im przez influencerów – to kolejny spośród  kanałów, które warto wziąć pod uwagę  

 

  • Audience Mailing

Jest to wysyłka wiadomości email do osób, które jeszcze nie zrobiły zakupów w Twoim sklepie internetowym. W wysyłce Audience odbiorcy nie są wybierani losowo - email jest targetowany do użytkowników, których intencje zakupowe pokrywają się z oferowanymi produktami lub usługami i którzy znajdują się w bazach Revhuntera. 

 

Obecnie, kanałów, którymi możesz dotrzeć do swojego klienta, jest znacznie więcej, a Ty masz wiele możliwości i tylko od Ciebie zależy jakie działania podejmiesz w tym zakresie.  Stwórz własny plan promocji i eksperymentuj, lub skorzystaj z wiedzy i doświadczenia specjalistów FEB. 




Share:

Pozostałe wpisy

Jak SEO i UX wspierają lead generation w e-commerce?
Jak SEO i UX wspierają lead generation w e-commerce?

Generowanie leadów w e-commerce o charakterze B2C oraz B2C bywa procesem żmudnym i czasochłonnym. Niejednokrotnie potencjalny klient rezygnuje z zakupu na ostatnim etapie ścieżki zakupowej, znajdując się w dolnej części lejka sprzedażowego. Jak temu zapobiec i co wspólnego z tym ma SEO wraz z UX?

Email ostatniej szansy. Jak powinna wyglądać wiadomość aktywizująca?
Email ostatniej szansy. Jak powinna wyglądać wiadomość aktywizująca?

W jaki sposób marki wykorzystują efekt FOMO, aby zachęcić klienta do powrotu na stronę sklepu? Sprawdź, jak email ostatniej szansy może wpłynąć na decyzję zakupową odbiorcy. 

Mobile Trends Conference & Awards już 17 i 18 marca!
Mobile Trends Conference & Awards już 17 i 18 marca!

Największa konferencja dedykowana branży mobile w Polsce odbędzie się już za moment, bo 17 i 18 marca w Starej Zajezdni by Desilva w Krakowie! Jedenasta edycja konferencji zyskała w tym roku grono ciekawych prelegentów...

Otrzymaj bezpłatną strategię zwiększania konwersji