Autor: FEB
Czas na przeczytanie: 8 minut
Kim jest Twój Klient, gdzie go szukać i jak przekonać do zakupu? Jeśli potrafisz odpowiedzieć na te pytania, to stworzenie skutecznego planu promocji będzie czystą formalnością. Oto kilka wskazówek, od czego zacząć.
Nie zatrzymuj się na powierzchownym opisie ani na prostych wyobrażeniach: „kobieta albo mężczyzna 25-55” to słaby opis, lepiej zastanów się, w jaki sposób Twój Klient podejmuje decyzje o zakupie.
Nawet w obrębie określonej grupy docelowej ludzie są zróżnicowani, znajdują się także na odmiennych etapach ścieżki zakupowej. Zastanów się więc, czy szukasz Klienta, który dopiero zaczyna rozglądać się za produktem z Twojej kategorii, czy takiego, który już wie, że kupi, ale waha się pomiędzy 2-3 opcjami, zbiera informacje i porównuje ceny.
Odsuń na bok wyobrażenia i stereotypy! Najwięcej rzetelnych wniosków dostarczy Ci panel Google Analytics, odrobione zadanie domowe w postaci researchu i analizy konkurencji oraz monitoring Internetu.
Po pierwsze pozwól się znaleźć w sieci i staraj się stworzyć jak najwięcej punktów styku w miejscach, które odwiedzają przedstawiciele Twojej grupy docelowej. Gdzie warto szukać w pierwszej kolejności?
Zamknięte ekosystemy w wielu przypadkach to początek lejka i uzupełnienie sprzedaży sklepu. Przykłady:
Jeden z podstawowych kanałów sprzedażowych, który oferuje wiele formatów reklamowych. To także obszar działania SEO. Nie zapomnij też o mapach!
Komunikacja przez takie serwisy jak Facebook, Instagram, Pinterest, Linkedin, czy TikTok, a także inne sposoby reklamy. Wykorzystaj wszystkie możliwości, z których korzysta Twój klient!
Dobre rozwiązanie, zwłaszcza gdy chcesz dotrzeć do odbiorców na początkowym etapie lejka zakupowego. Serwisy ogólnoinformacyjne, zdrowotne, parentingowe, motoryzacyjne, modowe, technologiczne, kulinarne itd. właściwie są już gotowymi segmentami Twojej grupy Klientów. Możesz też wykorzystać duże sieci reklamowe, takie jak Google Display Network.
Jak na przykład Ceneo, Skąpiec, Homebook czy Domodi - to właśnie tam Klienci poszukują określonych produktów i przeglądają kategorie, z których trafiają prosto na kartę produktową w Twoim sklepie.
Klienci na etapie zbierania informacje często sięgają po recenzje, testy i unboxing produktów oferowanych im przez influencerów – to kolejny spośród kanałów, które warto wziąć pod uwagę
Jest to wysyłka wiadomości email do osób, które jeszcze nie zrobiły zakupów w Twoim sklepie internetowym. W wysyłce Audience odbiorcy nie są wybierani losowo - email jest targetowany do użytkowników, których intencje zakupowe pokrywają się z oferowanymi produktami lub usługami i którzy znajdują się w bazach Revhuntera.
Obecnie, kanałów, którymi możesz dotrzeć do swojego klienta, jest znacznie więcej, a Ty masz wiele możliwości i tylko od Ciebie zależy jakie działania podejmiesz w tym zakresie. Stwórz własny plan promocji i eksperymentuj, lub skorzystaj z wiedzy i doświadczenia specjalistów FEB.
High season w e-commerce nadchodzi wielkimi krokami! W tym roku Black Friday przypada na 25 listopada, jednak my już od początku miesiąca zachęcamy Was do skorzystania ze specjalnej oferty, którą dla Was przygotowaliśmy.
Lata 2020 i 2021 to niewątpliwie prawdziwy boom dla rynku e-commerce w Polsce, który przeżył rozkwit za sprawą pandemii COVID-19. Według szacunków Dun & Bradstreet w minionym roku w Polsce otworzyło się blisko 8 tysięcy nowych sklepów internetowych, dzięki czemu ich ogólna liczba przekroczyła już 52 tysiące. Czy na tak szybko nasycającym się rynku jest wciąż miejsce dla nowych graczy? W jaki sposób znaleźć je dla siebie i swojego pomysłu na handel online? Co sprzedawać w sieci?
Generowanie leadów w e-commerce o charakterze B2C oraz B2C bywa procesem żmudnym i czasochłonnym. Niejednokrotnie potencjalny klient rezygnuje z zakupu na ostatnim etapie ścieżki zakupowej, znajdując się w dolnej części lejka sprzedażowego. Jak temu zapobiec i co wspólnego z tym ma SEO wraz z UX?