Komunikacja z użytkownikami w systemie YouLead

Komunikacja z użytkownikami w systemie YouLead

Wpis powstał w ramach współpracy partnerskiej z YouLead
Czas na przeczytanie: 5 minut

Obserwuj, planuj, angażuj wspólnie z YouLeadem

Systemy do automatyzacji oraz e-mail marketingu często sprawdzają się najlepiej w ich określonej specjalności, skupiając się zazwyczaj na pojedynczym rozwiązaniu komunikacyjnym. W przeciwieństwie do nich YouLead traktuje komunikację systemowo i zapewnia wiele różnorodnych kanałów do kontaktu z naszym klientem. Na dodatek - wszystkie scenariusze czerpią wiedzę na temat klientów z ogromnej ilości danych, które YouLead zbiera w czasie rzeczywistym. Jak to działa?

Wyobraźmy sobie, że działanie systemu YouLead oparte jest na trzech etapach: 

1. System monitoruje aktywność użytkownika na stronie, by poznać jego zainteresowania. Tu powstaje pewnego rodzaju profil użytkownika oparty na informacjach takich jak: odwiedzone strony, czy produkty.

2. Silnik systemu łączy informacje o użytkowniku stron z zaplanowanymi przez administratora scenariuszami komunikacji. Profil jest analizowany, a następnie dopasowywane są do niego właściwe działania i wiadomości.

3. YouLead angażuje odbiorcę systemowo dzięki spersonalizowanym komunikatom we wszystkich dostępnych kanałach takich jak: wyskakujące okienka (tzw. pop-upy), wiadomości e-mail, SMSy oraz powiadomienia push (w przeglądarce, podobnie jak w mediach społecznościowych).

Do niedawna nie było możliwe wysłanie wiadomości e-mail do użytkownika, dopóki nie wypełnił on formularza na stronie WWW. Teraz dzięki integracji platformy Revhunter z YouLead możliwa jest również wysyłka wiadomości do kontaktów anonimowych, czyli takich, do których nie mamy adresu e-mail. Przeczytasz o tym więcej w dalszej części artykułu.

Co YouLead “wie” na temat anonimowego użytkownika?

 

Użytkownik, odwiedzając stronę WWW, wykonuje wiele czynności, pozwalających zidentyfikować YouLeadowi jego zainteresowania. Jeśli porusza się po pozycjach w menu strony, odwiedza konkretne kategorie produktów i produkty – system to wszystko odnotowuje. Co więcej, monitoruje ilość odwiedzin, czas spędzony na witrynach, a także sprawdza koszyki użytkownika - zarówno aktywne, jak i porzucone. Dzięki temu YouLead jest w stanie stworzyć indywidualny profil behawioralny użytkownika, nawet jeśli nie posiada jego adresu e-mail, posługując się tylko i wyłącznie tzw. ciasteczkiem.

Komunikacja w YouLead: Pop-upy, ramki rekomendacyjne oraz personalizacja treści pod kątem indywidualnego kupującego

W sklepie internetowym brakuje sprzedawcy, który podejmie z klientem rozmowę i nawiąże z nim indywidualną relację. W świecie online tę rolę przejmuje już personalizowana komunikacja, którą nawet w stosunku do użytkowników anonimowych może podjąć system marketing automation

Zależnie od życzenia, administrator sklepu może przez ramkę rekomendacyjną zaproponować interesujące dla użytkownika produkty (takie, które wcześniej oglądał) lub podobne do nich. Gdy klient już płaci za zamówienie, zobaczy produkty komplementarne, oferowane do jego zakupów. W wypadku, jeśli “zbliża się do drzwi” nasz wirtualny sprzedawca może wyświetlić pop-up z zawartością koszyka i dodatkowo zaoferować korzystny rabat, który przekona do dokończenia transakcji. Każdą z treści w poszczególnych etapach działania YouLead można dostosować do profilu behawioralnego konkretnego użytkownika, nawet anonimowego - czyli skierować komunikat bezpośrednio do niego.

Identyfikacja użytkownika i zgody

 

Po wyrażeniu przez klienta zgody na komunikację marketingową, możliwości komunikacji w YouLead znacznie się poszerzają. Nawet po opuszczeniu przez klienta witryny sklepu możemy się z nim dalej komunikować przez pocztę e-mail (standardowy element formularzy) lub SMSami, jeśli dodatkowo poprosiliśmy go o numer telefonu.

Jeżeli ktoś porzucił koszyk, wiadomość e-mail jest doskonałym sposobem, aby zaproponować mu dokończenie transakcji. Kontakt zidentyfikowany, który nie pojawia się długo na naszej stronie, może dostać maila z zachętą do ponownych odwiedzin lub z nowościami z naszego sklepu. 

Możliwości jest znacznie więcej, a jedynym ograniczeniem jest tylko kreatywność przy tworzeniu scenariuszy automatyzacji w YouLead. 

Posiadając adres i/lub telefon klienta możemy tak kierować komunikacją automatyczną, aby utrzymywać jego kontakt z naszą marką w optymalny sposób, symulując nawet opiekę prawdziwego doradcy. W ten sposób będzie pamiętał, że najlepiej wrócić właśnie do naszego sklepu, gdy produkt zakupiony wcześniej już się zużyje i będzie potrzebował kolejnego. Znając preferencje kontaktu, jesteśmy w stanie zaproponować mu także inne produkty, którymi może być potencjalnie zainteresowany, co poszerza znacznie perspektywę sprzedażową. 

 

Wysyłka wiadomości e-mail do anonimowych użytkowników z Revhunter

 

W przypadku, gdy klient opuścił stronę, nie pozostawiając do siebie kontaktu, ani nawet zgody na anonimową komunikację WebPush – czy możemy jeszcze jakoś do niego wysłać wiadomość? Tak!

Za pomocą integracji systemu YouLead z systemem Revhunter. To narzędzie umożliwia  wysyłkę e-mail do anonimowych użytkowników, którzy wyrazili odpowiednią zgodę na komunikację na innych stronach www lub u swojego dostawcy poczty elektronicznej. Oznacza to, że nie musimy posiadać ich adresów we własnej bazie, aby móc się z nimi kontaktować. 

Dzięki integracji z Revhunterem możliwa jest identyfikacja takiego odbiorcy na danej stronie i wysłanie mu komunikatu z zachętą na przykład do dokończenia rozpoczętej transakcji lub pojedynczego newslettera.

W jaki sposób to działa? Przeczytaj wpis o Revhunter na stronie YouLead >>

Autor: Krzysztof Piądłowski, Marketing Manager, YouLead Sales & Marketing Automation
Od 2007 roku prowadzi projekty marketingowe z wykorzystaniem internetu i PR. Fascynat researchu i analityki oraz upraszczania pracy za pomocą automatyzacji procesów. W systemie YouLead ceni, że działa on w całym lejku marketingowym: od budowania wysokiej jakości wiedzy o użytkowniku, nawiązanie z nim kontaktu, przez komunikację z klientem z nim na kolejnych etapach customer journey, aż po zakup.

 

Photo by Startaê Team on Unsplash

Share:

Pozostałe wpisy

Oferta specjalna z okazji Black Friday 2022
Oferta specjalna z okazji Black Friday 2022

High season w e-commerce nadchodzi wielkimi krokami! W tym roku Black Friday przypada na 25 listopada, jednak my już od początku miesiąca zachęcamy Was do skorzystania ze specjalnej oferty, którą dla Was przygotowaliśmy. 

Początkujący sprzedawca i dropshipping. Jak założyć sklep internetowy w 2022? Co sprzedawać w Internecie?
Początkujący sprzedawca i dropshipping. Jak założyć sklep internetowy w 2022? Co sprzedawać w Internecie?

Lata 2020 i 2021 to niewątpliwie prawdziwy boom dla rynku e-commerce w Polsce, który przeżył rozkwit za sprawą pandemii COVID-19. Według szacunków Dun & Bradstreet w minionym roku w Polsce otworzyło się blisko 8 tysięcy nowych sklepów internetowych, dzięki czemu ich ogólna liczba przekroczyła już 52 tysiące. Czy na tak szybko nasycającym się rynku jest wciąż miejsce dla nowych graczy? W jaki sposób znaleźć je dla siebie i swojego pomysłu na handel online? Co sprzedawać w sieci?

Jak SEO i UX wspierają lead generation w e-commerce?
Jak SEO i UX wspierają lead generation w e-commerce?

Generowanie leadów w e-commerce o charakterze B2C oraz B2C bywa procesem żmudnym i czasochłonnym. Niejednokrotnie potencjalny klient rezygnuje z zakupu na ostatnim etapie ścieżki zakupowej, znajdując się w dolnej części lejka sprzedażowego. Jak temu zapobiec i co wspólnego z tym ma SEO wraz z UX?

Otrzymaj bezpłatną strategię zwiększania konwersji