Jakie dane o swoich klientach możesz wyciągnąć z e-maili?

Jakie dane o swoich klientach możesz wyciągnąć z e-maili?

Autor: Paweł Zasuń, Senior Marketing Specialist
Czas na przeczytanie: 3-4 minuty

Choć e-mail marketing na stałe zadomowił się w kanonie działań reklamowych, jego potencjał nadal nie zawsze jest w pełni wykorzystywany. Tylko nieliczni marketerzy mają świadomość, że popularne wskaźniki OR (ilość otwarć) i CTR (ilość kliknięć) to nie wszystko. Jak wykorzystać pozostałe dane, by e-mail marketing był jeszcze skuteczniejszy?

Pan Jacek jest biznesmenem. Standardowo wszystkie maile odbiera w Gdyni. Jedynie w piątki robi to z Warszawy, z czego możemy wnioskować, że w tym czasie przebywa w delegacji. Wiadomości zazwyczaj otwiera około godziny 13.00. Błahostki? Ależ nie! Znając preferencje dzienne i godzinowe potencjalnego klienta, wiemy, w jakie dni i w jakich godzinach przebywa on online. Możemy wykorzystać ten moment na wysłanie dodatkowej wiadomości zwiększającej siłę rażenia komunikatu. Dzięki temu pan Jacek zachowa się dokładnie tak, jak założyliśmy to sobie w naszych scenariuszach. Co więcej, jeżeli wiemy, że pan Jacek zazwyczaj odbiera maila na laptopie, jedynie w piątki – w trakcie delegacji – sięga po iPhone’a, również możemy to wykorzystać w procesie targetowania. Z myślą o Panu Jacku stworzymy kampanię emailingową pod konkretne urządzenie, a nawet – pod konkretny system operacyjny.

OR i CTR to jedynie wierzchołek góry lodowej. Najcenniejszych informacji należy szukać głębiej.
Analizując dane uzyskane z poziomu e-maila, nie możesz zapomnieć o pozostałych cennych źródłach informacji. Dzięki stronie www dowiesz się, jakie kategorie najchętniej przeglądają odbiorcy, które produkty wzbudzają ich zainteresowanie, jaka jest długość sesji oraz wartość koszyka.

Wojtek ma psa i kupuje online – jak wykorzystać zgromadzone dane?
Łącząc informacje pozyskane z poziomu e-maila, strony www i third party – z łatwością stworzysz profil zakupowy klienta, by w procesie sprzedaży online poprowadzić go po nitce do kłębka.

Przykład:
Poznaj Wojtka. Wojtek jest miłośnikiem zwierząt, ale ma alergię na kocią sierść, dlatego jego czworonożnym przyjacielem jest pies Azor. Średnio raz w miesiącu Wojtek zamawia w swoim ulubionym sklepie online produkty dla swojego pupila. Jego profil zakupowy został stworzony na podstawie danych uzyskanych z emaila oraz e-sklepu. Analiza intencji zakupowych pokazała, że na 30 wizyt w sklepie  Wojtek 14 razy kupował karmę oraz 4 razy psie zabawki. Ani razu nie kupił produktów z innych kategorii, np. żwirku dla kota czy pokarmu dla kanarków.

Wykorzystując retargeting możesz wysłać mu specjalną ofertę, na, tak często kupowaną przez niego, karmę. W ramach cross-sellingu jesteś w stanie także zwiększyć sprzedaż innych produktów z tej kategorii. Wystarczy, że do kreacji emailingowej dorzucisz kilka produktów komplementarnych, takich jak np. obroża przeciw pchłom, przysmak dentystyczny czy miskę.

Ale to nie koniec możliwości! Dzięki up-sellingowi w kolejnym emailu pokażesz Wojtkowi produkty z kategorii o lepszych właściwościach, np. wysokiej jakości psią karmę, droższą od tej, którą kupuje standardowo. Idąc za ciosem – maile wysyłajmy wieczorem, bo wiemy, że rekord o ID 149211240562 posiadający adres email: wojtek_i_azor@wp.pl otwiera naszą komunikację około 20.00. Pamiętajmy o responsywności, bo czasem zdarza się, że Wojtek czyta maile na smartfonie, podczas spaceru z psem. I co najważniejsze – dzięki look-alike audience możemy porównać ID Wojtka do innych rekordów znajdujących się w naszej bazie z podobnymi cechami do naszego bohatera, by stworzyć grupę odbiorców o tożsamych zainteresowaniach. 

By w pełni wykorzystać potencjał sprzedażowy, warto także działania emailingowe rozszerzyć o email retargeting, który pozwoli Ci dotrzeć nawet do niezarejestrowanych użytkowników przeglądających Twój sklep. Nie czekaj, załóż darmowe konto i dołącz do Revhuntera, by sprzedawać więcej!

Photo by Luke Chesser on Unsplash

Share:

Pozostałe wpisy

7 decyzji, które musisz podjąć zakładając własny sklep internetowy
7 decyzji, które musisz podjąć zakładając własny sklep internetowy

Chcesz założyć własny sklep internetowy, ale nie masz pojęcia, od czego zacząć? Poznaj 7 decyzji, które musisz podjąć już na samym początku. Dowiedz się m.in. od czego zacząć tworzenie sklepu, jak przyciągnąć do siebie klientów oraz czy opłaca Ci się zakładać działalność gospodarczą? 

SMS w ecommerce – co musisz wiedzieć na początek?
SMS w ecommerce – co musisz wiedzieć na początek?

Szacuje się, że współczynnik otwarć wiadomości SMS sięga nawet 98%. Nic więc dziwnego, że wiele sklepów internetowych decyduje się na tę formę komunikacji. Od czego najlepiej zacząć planowanie komunikacji SMS? Poznaj podstawowe zasady zbierania kontaktów do komunikacji mobilnej i przykłady zgód.

Jak targetować mailing w ecommerce?
Jak targetować mailing w ecommerce?

Lepiej wysłać wiadomość jak największej grupie odbiorców, czy może tylko tym najbardziej zainteresowanym osobom? Przekonaj się, że odpowiednie targetowanie ma sens!

Wypróbuj Revhuntera