Jakie dane o swoich klientach możesz wyciągnąć z e-maili?
Jakie dane o swoich klientach możesz wyciągnąć z e-maili?

Autor: Paweł Zasuń, Senior Marketing Specialist
Czas na przeczytanie: 3-4 minuty

Choć e-mail marketing na stałe zadomowił się w kanonie działań reklamowych, jego potencjał nadal nie zawsze jest w pełni wykorzystywany. Tylko nieliczni marketerzy mają świadomość, że popularne wskaźniki OR (ilość otwarć) i CTR (ilość kliknięć) to nie wszystko. Jak wykorzystać pozostałe dane, by e-mail marketing był jeszcze skuteczniejszy?

Pan Jacek jest biznesmenem. Standardowo wszystkie maile odbiera w Gdyni. Jedynie w piątki robi to z Warszawy, z czego możemy wnioskować, że w tym czasie przebywa w delegacji. Wiadomości zazwyczaj otwiera około godziny 13.00. Błahostki? Ależ nie! Znając preferencje dzienne i godzinowe potencjalnego klienta, wiemy, w jakie dni i w jakich godzinach przebywa on online. Możemy wykorzystać ten moment na wysłanie dodatkowej wiadomości zwiększającej siłę rażenia komunikatu. Dzięki temu pan Jacek zachowa się dokładnie tak, jak założyliśmy to sobie w naszych scenariuszach. Co więcej, jeżeli wiemy, że pan Jacek zazwyczaj odbiera maila na laptopie, jedynie w piątki – w trakcie delegacji – sięga po iPhone’a, również możemy to wykorzystać w procesie targetowania. Z myślą o Panu Jacku stworzymy kampanię emailingową pod konkretne urządzenie, a nawet – pod konkretny system operacyjny.

OR i CTR to jedynie wierzchołek góry lodowej. Najcenniejszych informacji należy szukać głębiej.
Analizując dane uzyskane z poziomu e-maila, nie możesz zapomnieć o pozostałych cennych źródłach informacji. Dzięki stronie www dowiesz się, jakie kategorie najchętniej przeglądają odbiorcy, które produkty wzbudzają ich zainteresowanie, jaka jest długość sesji oraz wartość koszyka.

Wojtek ma psa i kupuje online – jak wykorzystać zgromadzone dane?
Łącząc informacje pozyskane z poziomu e-maila, strony www i third party – z łatwością stworzysz profil zakupowy klienta, by w procesie sprzedaży online poprowadzić go po nitce do kłębka.

Przykład:
Poznaj Wojtka. Wojtek jest miłośnikiem zwierząt, ale ma alergię na kocią sierść, dlatego jego czworonożnym przyjacielem jest pies Azor. Średnio raz w miesiącu Wojtek zamawia w swoim ulubionym sklepie online produkty dla swojego pupila. Jego profil zakupowy został stworzony na podstawie danych uzyskanych z emaila oraz e-sklepu. Analiza intencji zakupowych pokazała, że na 30 wizyt w sklepie  Wojtek 14 razy kupował karmę oraz 4 razy psie zabawki. Ani razu nie kupił produktów z innych kategorii, np. żwirku dla kota czy pokarmu dla kanarków.

Wykorzystując retargeting możesz wysłać mu specjalną ofertę, na, tak często kupowaną przez niego, karmę. W ramach cross-sellingu jesteś w stanie także zwiększyć sprzedaż innych produktów z tej kategorii. Wystarczy, że do kreacji emailingowej dorzucisz kilka produktów komplementarnych, takich jak np. obroża przeciw pchłom, przysmak dentystyczny czy miskę.

Ale to nie koniec możliwości! Dzięki up-sellingowi w kolejnym emailu pokażesz Wojtkowi produkty z kategorii o lepszych właściwościach, np. wysokiej jakości psią karmę, droższą od tej, którą kupuje standardowo. Idąc za ciosem – maile wysyłajmy wieczorem, bo wiemy, że rekord o ID 149211240562 posiadający adres email: wojtek_i_azor@wp.pl otwiera naszą komunikację około 20.00. Pamiętajmy o responsywności, bo czasem zdarza się, że Wojtek czyta maile na smartfonie, podczas spaceru z psem. I co najważniejsze – dzięki look-alike audience możemy porównać ID Wojtka do innych rekordów znajdujących się w naszej bazie z podobnymi cechami do naszego bohatera, by stworzyć grupę odbiorców o tożsamych zainteresowaniach. 

By w pełni wykorzystać potencjał sprzedażowy, warto także działania emailingowe rozszerzyć o email retargeting, który pozwoli Ci dotrzeć nawet do niezarejestrowanych użytkowników przeglądających Twój sklep. Nie czekaj, załóż darmowe konto i dołącz do Revhuntera, by sprzedawać więcej!

Photo by Luke Chesser on Unsplash

Share:

Pozostałe wpisy

Kiedy cena jest barierą... wykorzystaj monitoring cen i retargeting!
Kiedy cena jest barierą... wykorzystaj monitoring cen i retargeting!

W przypadku setek lub tysięcy produktów z różnych sklepów internetowych ręczne zbieranie danych jest czasochłonne, kosztowne i obarczone dużym ryzykiem błędu ludzkiego. Skąd zatem wiedzieć, że nasza cena powstrzymuje klientów przed zakupem?

Jak działa email retargeting? Dowiedz się i zwiększ sprzedaż!
Jak działa email retargeting? Dowiedz się i zwiększ sprzedaż!

Kod na stronie, bazy danych, informacje o produktach - to nie wszystko. Email retargeting jest jak rozmowa pomiędzy Twoją marką a klientem. Wiesz, czego chce, więc możesz rozpocząć dialog...

Profilaktyka porzuconych koszyków. Jak nie tracić klientów?
Profilaktyka porzuconych koszyków. Jak nie tracić klientów?

Dobrze znane wszystkim przysłowie mówi, ze lepiej zapobiegać niż leczyć, dlatego właśnie tak ważna jest profilaktyka. Jak się okazuje nie tylko w sferze zdrowia, ale także w sferze biznesu.

Wypróbuj Revhuntera