Jak sprawdzić liczbę Unikatowych Użytkowników (UU) w Google Analytics

Liczba UU - czym jest i jak ją znaleźć? Instrukcja krok po kroku

Liczba UU określa liczbę Unikatowych Użytkowników, którzy w danym okresie czasu przebywali na Twojej stronie internetowej. Od liczby sesji różni ją przede wszystkim to, że zliczane w jej postaci są wyłącznie (jak nazwa wskazuje) unikatowe odwiedziny jednej osoby. Odwiedzając kilkukrotnie daną stronę użytkownik generuje większą liczbę sesji i odsłon, natomiast w ujęciu UU jest traktowany cały czas, jako pojedynczy odwiedzający (o ile wielokrotnie korzysta z jednego urządzenia z zapisanym cookie). Liczba ta jest jednym z podstawowych wskaźników używanych w Google Analytics. 

 

1. Aby znaleźć swoją liczbę Unikatowych Użytkowników zaloguj się do swojego konta Google Analytics

 

 
2. W lewym menu przejdź do zakładki "Odbiorcy" a następnie "Aktywni użytkownicy"

2

 

 

3. Wybierz zakres czasowy, za jaki chcesz poznać dane i odczytaj je w prawym dolnym kafelku, ukazującym statystykę w ujęciu 100% (28 dni)

3_(1)

Share:

Pozostałe wpisy

Początkujący sprzedawca i dropshipping. Jak założyć sklep internetowy w 2022? Co sprzedawać w Internecie?
Początkujący sprzedawca i dropshipping. Jak założyć sklep internetowy w 2022? Co sprzedawać w Internecie?

Lata 2020 i 2021 to niewątpliwie prawdziwy boom dla rynku e-commerce w Polsce, który przeżył rozkwit za sprawą pandemii COVID-19. Według szacunków Dun & Bradstreet w minionym roku w Polsce otworzyło się blisko 8 tysięcy nowych sklepów internetowych, dzięki czemu ich ogólna liczba przekroczyła już 52 tysiące. Czy na tak szybko nasycającym się rynku jest wciąż miejsce dla nowych graczy? W jaki sposób znaleźć je dla siebie i swojego pomysłu na handel online? Co sprzedawać w sieci?

Jak SEO i UX wspierają lead generation w e-commerce?
Jak SEO i UX wspierają lead generation w e-commerce?

Generowanie leadów w e-commerce o charakterze B2C oraz B2C bywa procesem żmudnym i czasochłonnym. Niejednokrotnie potencjalny klient rezygnuje z zakupu na ostatnim etapie ścieżki zakupowej, znajdując się w dolnej części lejka sprzedażowego. Jak temu zapobiec i co wspólnego z tym ma SEO wraz z UX?

Email ostatniej szansy. Jak powinna wyglądać wiadomość aktywizująca?
Email ostatniej szansy. Jak powinna wyglądać wiadomość aktywizująca?

W jaki sposób marki wykorzystują efekt FOMO, aby zachęcić klienta do powrotu na stronę sklepu? Sprawdź, jak email ostatniej szansy może wpłynąć na decyzję zakupową odbiorcy. 

Otrzymaj bezpłatną strategię zwiększania konwersji