Autor: Michał Kręcisz, Head of Business Development
Czas na przeczytanie: 4 minuty
Statystycznie tylko 2% użytkowników zrobi zakupy po pierwszej wizycie w Twoim sklepie online. Wynika z tego, że 98 na 100 osób opuści witrynę... i prawdopodobnie już nie wróci. Jak zachęcić użytkowników do pozostania dłużej na Twojej stronie i do dokonania sprzedaży? Połącz retargeting z działaniami onsite, aby nie stracić klientów.
Retargeting onsite to bardzo spersonalizowany rodzaj reklamy, który jest ściśle powiązany z konkretnym użytkownikiem na Twojej stronie. Polega on na monitorowaniu zachowań klientów w trakcie przeglądania e-sklepu oraz na rozpoznaniu, kiedy dany użytkownik potrzebuje nowych treści, aby nie opuścić strony www. Najczęściej do podtrzymania zaangażowania wykorzystuje się dynamiczne bannery na stronie lub dokładnie spersonalizowane reklamy.
Źródło: https://tenor.com/
Retargeting onsite wykrywa ruchy myszką oraz brak aktywności po stronie użytkownika. Następnie wykorzystuje tego typu informacje do określenia, w jakim momencie potencjalny kupujący opuści sklep internetowy. Poniżej przedstawiam przykłady tego rozwiązania:
Źródło: https://tenor.com
Zdecyduj się na retargeting onsite jeśli chcesz:
Retargeting onsite nie przyniesie wyżej opisanych korzyści jeśli:
Dlatego przed wdrożeniem jakichkolwiek działań marketingowych, najpierw należy dostosować do nich stronę internetową i naprawić błędy. To pozwoli Ci w pełni wykorzystać prawdziwy potencjał retargetingu onsite.
Generowanie leadów w e-commerce o charakterze B2C oraz B2C bywa procesem żmudnym i czasochłonnym. Niejednokrotnie potencjalny klient rezygnuje z zakupu na ostatnim etapie ścieżki zakupowej, znajdując się w dolnej części lejka sprzedażowego. Jak temu zapobiec i co wspólnego z tym ma SEO wraz z UX?
W jaki sposób marki wykorzystują efekt FOMO, aby zachęcić klienta do powrotu na stronę sklepu? Sprawdź, jak email ostatniej szansy może wpłynąć na decyzję zakupową odbiorcy.
Największa konferencja dedykowana branży mobile w Polsce odbędzie się już za moment, bo 17 i 18 marca w Starej Zajezdni by Desilva w Krakowie! Jedenasta edycja konferencji zyskała w tym roku grono ciekawych prelegentów...