Jak połączyć działania retargetingowe z działaniami onsite?

Jak połączyć działania retargetingowe z działaniami onsite?

Autor: Michał Kręcisz, Head of Business Development
Czas na przeczytanie: 4 minuty

 

Statystycznie tylko 2% użytkowników zrobi zakupy po pierwszej wizycie w  Twoim sklepie online. Wynika z tego, że 98 na 100 osób opuści witrynę... i prawdopodobnie już nie wróci. Jak zachęcić użytkowników do pozostania dłużej na Twojej stronie i do dokonania sprzedaży?  Połącz retargeting z działaniami onsite, aby nie stracić klientów.

 

Co to jest retargeting onsite?

 

Retargeting onsite to bardzo spersonalizowany rodzaj reklamy, który jest ściśle powiązany z konkretnym użytkownikiem na Twojej stronie. Polega on na monitorowaniu zachowań klientów w trakcie przeglądania e-sklepu oraz na rozpoznaniu, kiedy dany użytkownik potrzebuje nowych treści, aby nie opuścić strony www. Najczęściej do podtrzymania zaangażowania wykorzystuje się dynamiczne bannery na stronie lub dokładnie spersonalizowane reklamy. 

 

gif retargeting onsite i see youŹródło: https://tenor.com/

 

Do głównych celów retargetingu onsite zaliczamy:

  • Zatrzymanie użytkownika na stronie.
  • Przekształcenie użytkownika w klienta.
  • Rozbudowanie własnej listy e-mailowej.
  • Zwiększenie sprzedaży.

 

Jak działa retargeting onsite?

 

Retargeting onsite wykrywa ruchy myszką oraz brak aktywności po stronie użytkownika. Następnie wykorzystuje tego typu informacje do określenia, w jakim momencie potencjalny kupujący opuści sklep internetowy. Poniżej przedstawiam przykłady tego rozwiązania:

  1. Użytkownik od dłuższego czasu nie wykonał żadnego ruchu w Twoim sklepie?

    Działanie: wyświetl mu popup z poradami lub za pomocą automatycznej wiadomości w chatbocie - zapytaj, czy potrzebuje Twojej pomocy.

  2. Użytkownik kieruje kursor w stronę przycisku zamknięcia lub przejścia na poprzednią stronę?

    Działanie: pokaż użytkownikowi banner ze spersonalizowanym kodem rabatowym na produkty, które przeglądał na stronie.

  3. Użytkownik dodał produkty do koszyka?
    Działanie: wyświetl mu popup z produktami komplementarnymi.

 

Korzyści z używania retargetingu onsite

 

  1. Oszczędność czasu i pieniędzy
    Retargeting stosowany od razu na stronie sklepu minimalizuje Twoje późniejsze wydatki reklamowe. Dzięki temu nie musisz ponownie ustawiać kampanii reklamowych w innych kanałach marketingowych.

  2. Zapisanie się w pamięci użytkownika
    Nawet jeśli użytkownik nie dokona konwersji, zatrzymanie go dłużej na stronie spowoduje, że zapamięta Twoją markę. 

  3. Poprawa doświadczeń użytkownika na stronie
    Może się wydawać, że „wyskakujące okienka” na stronie bardziej irytują użytkowników, niż zachęcają do zakupu. Komunikat retargetingowy w sklepie internetowym różni się jednak od zwykłych popupów. Przede wszystkim jest spersonalizowany i pojawia się w odpowiednim momencie, np. w czasie, gdy użytkownik skończył przeglądać produkty i chce opuścić stronę. Banner nie rozprasza wtedy uwagi kupującego, wręcz przeciwnie - zatrzymuje go dłużej na stronie.

  4. Ratunek dla porzuconych koszyków
    Użytkownicy, przeglądając produkty w sklepie internetowym, bardzo często dodają je do koszyka, aby później szybko i łatwo znaleźć to, co wpadło im wcześniej w oko. Według badania Baymard Institute - aż 78% użytkowników opuszcza koszyki i nie finalizuje transakcji. Możesz jednak temu zapobiec, wyświetlając potencjalnym klientom atrakcyjny rabat lub przypominając o produktach w koszyku. Na użytkownika podziała wtedy tzw. efekt FOMO, czyli strach przed utratą czegoś wartościowego (np. „Pośpiesz się, 7 osób właśnie przegląda ten produkt”). Pamiętaj, że Twoi kupujący nie chcą przegapić dobrej okazji, dlatego skorzystają z promocji tu i teraz.

 

kupujący retargeting onsite gifŹródło: https://tenor.com

 

Czy retargeting onsite jest dla Ciebie?

 

Zdecyduj się na retargeting onsite jeśli chcesz:

  • Zwiększyć konwersję.
  • Odzyskać zaangażowanie użytkowników gotowych do opuszczenia strony.
  • Zmniejszyć wskaźnik porzuconych koszyków.

Retargeting onsite nie przyniesie wyżej opisanych korzyści jeśli:

  • Nie masz odpowiedniego ruchu w sklepie internetowym.
  • Twoja strona posiada błędy techniczne i UXowe.
  • Twoje opisy produktów są niepełne.

Dlatego przed wdrożeniem jakichkolwiek działań marketingowych, najpierw należy dostosować do nich stronę internetową i naprawić błędy. To pozwoli Ci w pełni wykorzystać prawdziwy potencjał retargetingu onsite.

 

Share:

Pozostałe wpisy

Prospecting klientów — jak zbudować solidne podwaliny pod retargeting?
Prospecting klientów — jak zbudować solidne podwaliny pod retargeting?

W jaki sposób znaleźć ten najbardziej wartościowy ruch, który przynosi sprzedaż? Wykorzystaj do tego prospecting klientów i przekonaj się, jak zbudować solidne podwaliny pod retargeting oraz inne działania marketingowe.  

 

Mam sklep, mam towar, ale jak i gdzie szukać Klientów?
Mam sklep, mam towar, ale jak i gdzie szukać Klientów?

Kim jest Twój Klient, gdzie go szukać i jak przekonać do zakupu? Po pierwsze pozwól się znaleźć w sieci i staraj się stworzyć jak najwięcej punktów styku w miejscach, które odwiedzają przedstawiciele Twojej grupy docelowej. Gdzie warto szukać Klientów w pierwszej kolejności?

Czy retargeting nadaje się tylko dla ecommerce?
Czy retargeting nadaje się tylko dla ecommerce?

Czy retargeting jest przeznaczony tylko dla branży ecommerce? Nie. Odzyskiwać możesz nie tylko porzucone koszyki, ale także formularze. Przeczytaj, jak wykorzystać retargeting w branży pożyczkowej i w segmencie B2B.

Wypróbuj Revhuntera