Autor: Michał Kręcisz, Head of Business Development
Czas na przeczytanie: 4 minuty
Statystycznie tylko 2% użytkowników zrobi zakupy po pierwszej wizycie w Twoim sklepie online. Wynika z tego, że 98 na 100 osób opuści witrynę... i prawdopodobnie już nie wróci. Jak zachęcić użytkowników do pozostania dłużej na Twojej stronie i do dokonania sprzedaży? Połącz retargeting z działaniami onsite, aby nie stracić klientów.
Retargeting onsite to bardzo spersonalizowany rodzaj reklamy, który jest ściśle powiązany z konkretnym użytkownikiem na Twojej stronie. Polega on na monitorowaniu zachowań klientów w trakcie przeglądania e-sklepu oraz na rozpoznaniu, kiedy dany użytkownik potrzebuje nowych treści, aby nie opuścić strony www. Najczęściej do podtrzymania zaangażowania wykorzystuje się dynamiczne bannery na stronie lub dokładnie spersonalizowane reklamy.
Źródło: https://tenor.com/
Retargeting onsite wykrywa ruchy myszką oraz brak aktywności po stronie użytkownika. Następnie wykorzystuje tego typu informacje do określenia, w jakim momencie potencjalny kupujący opuści sklep internetowy. Poniżej przedstawiam przykłady tego rozwiązania:
Źródło: https://tenor.com
Zdecyduj się na retargeting onsite jeśli chcesz:
Retargeting onsite nie przyniesie wyżej opisanych korzyści jeśli:
Dlatego przed wdrożeniem jakichkolwiek działań marketingowych, najpierw należy dostosować do nich stronę internetową i naprawić błędy. To pozwoli Ci w pełni wykorzystać prawdziwy potencjał retargetingu onsite.
High season w e-commerce nadchodzi wielkimi krokami! W tym roku Black Friday przypada na 25 listopada, jednak my już od początku miesiąca zachęcamy Was do skorzystania ze specjalnej oferty, którą dla Was przygotowaliśmy.
Lata 2020 i 2021 to niewątpliwie prawdziwy boom dla rynku e-commerce w Polsce, który przeżył rozkwit za sprawą pandemii COVID-19. Według szacunków Dun & Bradstreet w minionym roku w Polsce otworzyło się blisko 8 tysięcy nowych sklepów internetowych, dzięki czemu ich ogólna liczba przekroczyła już 52 tysiące. Czy na tak szybko nasycającym się rynku jest wciąż miejsce dla nowych graczy? W jaki sposób znaleźć je dla siebie i swojego pomysłu na handel online? Co sprzedawać w sieci?
Generowanie leadów w e-commerce o charakterze B2C oraz B2C bywa procesem żmudnym i czasochłonnym. Niejednokrotnie potencjalny klient rezygnuje z zakupu na ostatnim etapie ścieżki zakupowej, znajdując się w dolnej części lejka sprzedażowego. Jak temu zapobiec i co wspólnego z tym ma SEO wraz z UX?