Autor: Katarzyna Nowak, widoczni.com
Czas na przeczytanie: 6 minut
Ruch na stronie to liczba użytkowników, którzy odwiedzają witrynę w określonym czasie. Stanowi on jeden z istotnych wskaźników, który pozwala sprawdzić, czy pozycjonowanie zmierza w dobrym kierunku, a także jak Twoja strona prezentuje się na tle konkurencji. Przedstawiamy metody i narzędzia, które pozwolą sprawdzić ruch na stronie - Twojej oraz konkurencji i ocenić, czy pozycjonowanie naprawdę działa.
W przypadku własnej strony internetowej sprawdzenie ruchu jest bardzo proste. Wystarczy założyć darmowe konta Google Analytics i Google Search Console. W tych narzędziach znajdziesz szczegółowe i rzetelne informacje o użytkownikach.
Dane o źródłach ruchu w raporcie Pozyskiwanie w Google Analytics
W Google Analytics wystarczy wybrać przedział czasu, a narzędzie wskaże nam, ile użytkowników odwiedziło stronę w wybranym okresie, np. w ciągu roku lub miesiąca. Warto oceniać tę wartość rok do roku - w ten sposób sprawdzisz, czy pozyskałeś więcej użytkowników z różnych kanałów, zawłaszcza z pozycjonowania. Jakie inne wskaźniki dotyczące ruchu warto śledzić?
Dzięki tym danym dowiesz się, czy Twoje działania są skuteczne, czy może warto je zoptymalizować.
Kolejne darmowe narzędzie, które pozwala w sposób rzetelny zidentyfikować i sprawdzić ruch na stronie, jest Google Search Console. Pod kątem ruchu interesuje nas raport Skuteczność, w którym znajdziesz informacje o:
Google Analytics oraz Google Search Console to jedyne narzędzia, które prezentują rzeczywisty ruch. Wszystkie pozostałe narzędzia SEO podają jedynie orientacyjne, szacunkowe dane. Dlatego też nie jesteśmy w stanie sprawdzić dokładnego ruchu na stronach konkurencji. Mimo to szacunkowe dane mogą stanowić informację o tym, jakich efektów możemy się spodziewać i do czego warto dążyć.
Raport skuteczności w Google Search Console
Narzędzia dla specjalistów SEO, na podstawie liczby fraz widocznych w organicznych wynikach wyszukiwania, są w stanie oszacować generowany przez daną stronę ruch. W ten sposób możesz sprawdzić, jak prezentujesz się na tle konkurencji i na jakie frazy powinieneś się pozycjonować. Wśród narzędzi, które możesz wykorzystać do szacowania ruchu, znajdują się:
Poniżej omówimy funkcje każdego z narzędzi w zakresie weryfikacji i analizy szacunkowego ruchu na stronie.
W narzędziu Senuto szacowany ruch na stronie określany jest mianem analizy widoczności. Określa on:
Szczególną uwagę warto zwrócić na raport sezonowości. Dzięki niemu możesz sprawdzić, jakie wahania ruchu występują u konkurencji i czy są zbliżone do tych, które odnotowujesz na swojej stronie.
Istotnym raportem jest także Analiza konkurencji. Znajdziesz w niej informacje o frazach, na które konkurencja plasuje się w top10 wyników organicznych. Jeśli zauważysz, że Twoje pozycje są niższe, będziesz wiedział, nad czym powinieneś pracować i na jakich słowach kluczowych warto się skupić. Pamiętaj, by wyeliminować ruch z fraz brandowych - pozycjonowanie się na konkurencyjne frazy brandowe może wprowadzać klienta w błąd i naruszać zasady uczciwej konkurencji.
Historia widoczności w narzędziu Senuto
Ahrefs to płatne narzędzie SEO, które przeznaczone jest przede wszystkim do analizy profilu linkowego. Zawiera ono jednak również moduł poświęcony liczbie użytkowników odwiedzających konkretną stronę. Jakie dane w nim znajdziesz? M.in. informacje o:
Co zyskasz dzięki analizie ruchu w Ahrefs? Możesz rozbudować swoją witrynę o nowe podstrony ofertowe na wzór konkurencji.
Dane o ruchu organicznym w narzędziu Ahrefs
Jak przebiega szacowanie ruchu w narzędziu SEMSTORM? Jako podstawę narzędzie przyjmuje dwie dane:
Dlaczego dane są niedoszacowane? Ponieważ narzędzie nie zawiera informacji o każdej możliwej frazie. Mimo to może stanowić cenne źródło wiedzy na temat popularności konkurencji. Znajdziesz w nim:
Analiza ruchu na stronach konkurencji w SEMSTORM
Analiza ruchu w Twojej witrynie to jeden z podstawowych elementów audytu SEO. Uzyskane informacje pozwolą Ci zweryfikować skuteczność działań z zakresu marketingu internetowego. Z kolei weryfikacja ruchu u konkurencji umożliwi Ci ulepszenie własnej strategii i uzyskanie jeszcze lepszych wyników. Skorzystaj z naszych wskazówek i rozwijaj ruch w swojej witrynie.
High season w e-commerce nadchodzi wielkimi krokami! W tym roku Black Friday przypada na 25 listopada, jednak my już od początku miesiąca zachęcamy Was do skorzystania ze specjalnej oferty, którą dla Was przygotowaliśmy.
Lata 2020 i 2021 to niewątpliwie prawdziwy boom dla rynku e-commerce w Polsce, który przeżył rozkwit za sprawą pandemii COVID-19. Według szacunków Dun & Bradstreet w minionym roku w Polsce otworzyło się blisko 8 tysięcy nowych sklepów internetowych, dzięki czemu ich ogólna liczba przekroczyła już 52 tysiące. Czy na tak szybko nasycającym się rynku jest wciąż miejsce dla nowych graczy? W jaki sposób znaleźć je dla siebie i swojego pomysłu na handel online? Co sprzedawać w sieci?
Generowanie leadów w e-commerce o charakterze B2C oraz B2C bywa procesem żmudnym i czasochłonnym. Niejednokrotnie potencjalny klient rezygnuje z zakupu na ostatnim etapie ścieżki zakupowej, znajdując się w dolnej części lejka sprzedażowego. Jak temu zapobiec i co wspólnego z tym ma SEO wraz z UX?