Dobry klient, to lojalny klient. Jak go zatrzymać?

Dobry klient, to lojalny klient. Jak go zatrzymać?

Autor: Judyta Mojżesz-Zimonczyk, Dyrektor Marketingu Digitree Group
Czas na przeczytanie: 4-5 minut

Klient, który wraca, by kupować więcej i namawia do tego swoich znajomych – mityczne stworzenie, którego nikt nigdy nie widział, czy realny efekt zamierzonych działań marketingowych? W jakim stopniu lojalność wobec marki możliwa jest we współczesnym, przesyconym konkurencją świecie? Co trzeba zrobić, by nasi klienci stali się ambasadorami marki, a ich wybór – rekomendacją dla innych?

Na lojalność e-konsumentów wpływa coraz więcej elementów, począwszy od wyglądu i przejrzystości strony www, oferty i stopnia jej personalizacji, poprzez satysfakcję z dotychczasowych zakupów aż po sposób prowadzenia komunikacji z klientem. Na co należy zwrócić uwagę?

Po pierwsze – komunikacja


Jak najczęściej rozmawiaj ze swoimi klientami – to najlepszy sposób, aby ich poznać. Pamiętaj, by to, co robisz, robić z przekonaniem – dzięki takiemu podejściu wzbudzisz zaufanie i zbudujesz trwałą relację z odbiorcami. Nie bój się korzystać z nowoczesnych kanałów komunikacji – do dyspozycji masz wiele możliwości: kampanie mailingowe, newslettery, kampanie typu display, sms, social media, livechaty. Testuj nowe kanały, sprawdzaj je pod kątem zaangażowania użytkowników w stosunku do publikowanych przez siebie treści i wybieraj te, w których podejmowane przez Ciebie działania spotykają się z największym zasięgiem i najlepszym odbiorem.

Po drugie – personalizacja


To nie tylko imienny zwrot do odbiorcy w treści maila. Testuj swoje kreacje pod kątem treści, kolorów, grafiki i call to action. Sprawdzenie preferencji użytkowników umożliwią Ci szybkie testy A/B, które udowadniają, że czasem najmniejsza zmiana, taka jak chociażby inny kolor buttona, może przynieść znaczące efekty. Szczególnie kiedy mowa o kampaniach mailingowych skierowanych do baz zewnętrznych, a więc do odbiorców bardzo wymagających i trudniejszych do pozyskania. Pamiętasz powiedzenie, że diabeł tkwi w szczegółach? Tutaj też najbardziej liczy się pierwsze wrażenie – pierwsze kilka sekund, podczas których musisz przekonać odbiorcę do swojej oferty. Dlatego zwróć uwagę na każde użyte w mailingu słowo, zdjęcie, kolor czy motyw – to drobiazgi zadecydują o sile przebicia.

Po trzecie – zachęta do powrotu


Jak sprawić, by klient dokończył zakupy? Z pomocą w tym przypadku przychodzi remarketing (email retargeting i display remarketing), który pomaga zwiększyć konwersję wśród osób, które porzuciły koszyk z towarami. Możesz przekonać odbiorcę do powrotu, np. oferując mu w wiadomości atrakcyjny rabat, narzucając mu limit czasowy lub pokazując produkty podobne do tego, który wzbudził jego zainteresowanie.

Działania retargetingowe pozwalają osiągać zdecydowanie większe wskaźniki OR i CTR
i – co najważniejsze dla marketerów – pozwalają rozliczać się za konkretny efekt.

Po czwarte – zaskoczenie


W komunikacji z klientem wykorzystuj jak najwięcej okazji. Mogą to być urodziny, święta czy sezonowa wyprzedaż towaru. To wydarzenia o ogromnym potencjalne, przyciągające wielu zainteresowanych i zazwyczaj generujące wysoką sprzedaż. Dla przykładu – w okresie okołoświątecznym:

  • ruch na smartfonach i tabletach wzrasta o 34%,
  • wskaźnik wyświetleń reklam wzrasta o ponad 3000%,
  • liczba kliknięć w reklamy wzrasta nawet czterokrotnie,
  • współczynnik konwersji zwiększa się o 73%,
  • sprzedaż (last-click) wzrasta siedmiokrotnie.

Do świąt co prawda jeszcze daleko, ale jeśli chcesz, by Twoja kampania była skuteczna, musisz ją przemyśleć i zaplanować z dość dużym wyprzedzeniem.

Lojalność e-konsumenta to nie mit. Pod warunkiem jednak, że wykorzystujemy nowoczesne narzędzia do tworzenia skutecznej komunikacji. To rozwiązania, które umożliwiają nam dobór właściwej grupy docelowej, personalizację komunikatu, przekonanie niezdecydowanych i pozytywne zaskoczenie obiorcy. Zadbaj o ich prawidłowe zastosowanie, a przełożą się na zaufanie klientów, zadowolenie z zakupów, pozytywne wspomnienia związane z marką i większą ilość klientów.

Jeżeli borykasz się z problemem użytkowników, którzy opuszczają Twój sklep, zanim kupią produkty, lub nie wiesz jak zachęcić ich do robienia częstszych zakupów w Twoim sklepie, z chęcią pomożemy Ci zatrzymać ich na dłużej. Załóż konto w naszym systemie i odzyskuj utracony ruch, sprzedaże i klientów! 

Photo by Chris Liverani on Unsplash

Share:

Pozostałe wpisy

Czy retargeting nadaje się tylko dla ecommerce?
Czy retargeting nadaje się tylko dla ecommerce?

Czy retargeting jest przeznaczony tylko dla branży ecommerce? Nie. Odzyskiwać możesz nie tylko porzucone koszyki, ale także formularze. Przeczytaj, jak wykorzystać retargeting w branży pożyczkowej i w segmencie B2B.

Lejek sprzedażowy w e-commerce i dopasowanie komunikatu do odpowiednich segmentów
Lejek sprzedażowy w e-commerce i dopasowanie komunikatu do odpowiednich segmentów

Przeprowadzenie Klienta przez całą ścieżkę zakupową to bardzo złożony proces, w szczególności w sklepie internetowym. W jaki sposób doprowadzić użytkowników aż do finału, czyli do zrobienia i opłacenia zakupów?  Wykorzystaj koncepcję lejka sprzedażowego i dopasuj odpowiednie działania do poszczególnych etapów. 

Black Friday 2021 - rabaty na narzędzia i usługi dla ecommerce
Black Friday 2021 - rabaty na narzędzia i usługi dla ecommerce

Już za chwileczkę, już za momencik...rozpoczną się największe święta zakupowe w roku - Black Week 2021. Czyli tradycyjnie już od kilku lat, rozciągnięte w czasie promocje z okazji Black Friday i Cyber Monday! Zobacz najlepsze promocje na narzędzia i usługi dla e-commerce. 

Wypróbuj Revhuntera