Autor: Sky-shop
Czas na przeczytanie: 8 minut
Ruszasz na podbój branży e-commerce i przymierzasz się do tego, by założyć własny sklep internetowy? Sprawdź, jakie decyzje musisz podjąć, zanim go otworzysz.
Sklep z własnym magazynem możesz otworzyć w przypadku, gdy posiadasz dostęp do ciekawego asortymentu, który możesz nabyć na atrakcyjnych warunkach. Pamiętaj, że powinieneś posiadać środki na inwestycję w towary do sprzedaży i organizację zaplecza magazynowego.
Taki sklep sprawdzi się też, jeśli chcesz sprzedawać w Internecie rzeczy własnej produkcji, takie jak np. przedmioty DIY. W klasycznym modelu biznesowym możesz również sprzedawać autorskie pliki cyfrowe (np. e-booki czy zdjęcia), których nie trzeba magazynować - za ich “magazyn” posłuży sklepowy serwer.
Dzięki drugiemu rozwiązaniu, jakim jest dropshipping, wystartujesz w e-commerce stosunkowo prosto, szybko i niskim kosztem.
Zakładając własny sklep internetowy w dropshippingu, nie musisz:
Dropshipping pozwoli Ci przetestować pomysł na biznes bez podejmowania dużego ryzyka inwestycyjnego - to świetny sposób na sprawdzenie rynku i metod sprzedaży.
Jeśli nie potrzebujesz skomplikowanych funkcji sprzedażowych, niespotykanych w innych sklepach, nie musisz inwestować w dedykowane oprogramowanie. Jest ono drogie i wymagające we wdrożeniu i utrzymaniu. Na każdym etapie, będziesz potrzebował doświadczonych i zaufanych programistów, których obsługa może Cię kosztować od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie.
Open Source wydaje się dobrą, ekonomiczną alternatywą. Niestety, jest to tylko pozornie darmowe oprogramowanie. Zanim przygotujesz je do sprzedaży, zapłacisz też za:
Wybierając program Open Source, będziesz musiał też dbać o aktualizacje i optymalizacje sklepu oraz uzupełnianie go o nowe funkcje. Jeśli nie masz wiedzy i doświadczenia, robiąc to samodzielnie (np. w oparciu o tutoriale), możesz doprowadzić do powolnego działania strony czy wycieków danych.
Nie masz ochoty na czasochłonną “zabawę” oprogramowaniem? Skup się na rozwoju biznesu, wybierając platformę e-commerce typu SaaS taką jak Sky-Shop. System na abonament to rozwiązanie, dzięki któremu stosunkowo szybko i łatwo rozpoczniesz sprzedaż w gotowym do działania sklepie internetowym - wystarczy, że skonfigurujesz go zgodnie z potrzebami.
W ramach działalności nierejestrowanej:
Działalność nierejestrowana sprawdzi się świetnie m.in. w sprzedaży rękodzieła czy autorskich wyrobów i materiałów cyfrowych. Prowadząc tego typu działalność, możesz też łatwo dorobić do pensji, handlując czym tylko chcesz na mniejszą skalę.
Wiążesz przyszłość z e-handlem? Załóż działalność, a zyskasz lepsze warunki współpracy z innymi firmami oraz liczne możliwości finansowania biznesu (kredyty, leasingi, dotacje). Pamiętaj, że własna firma to odpowiedzialność. Musisz też przygotować się na związane z jej prowadzeniem koszty, np. podatkowe czy księgowe.
Osoby zajmujące się sprzedażą w Internecie wybierają najczęściej Jednoosobową Działalność Gospodarczą (JDG) lub Spółkę z o.o. JDG otwiera się prosto i całkowicie bezpłatnie. Zakładanie spółki z o.o. jest nieco bardziej skomplikowane i kosztowne. To, która forma prawna będzie bardziej korzystna dla Ciebie, musisz jednak ocenić we własnym zakresie, po analizie różnic między nimi.
Decyzje dotyczące podatków będą miały duży wpływ na rentowność Twojego biznesu, dlatego nie podejmuj ich pochopnie. Musisz zastanowić się m.in. nad tym:
Większość właścicieli sklepów internetowych rozlicza się z fiskusem na zasadach ogólnych. Część korzysta ze zwolnienia z VAT, a część decyduje się go płacić. Ponieważ wszystko zależy od konkretnego przypadku, najlepiej zrobisz, jeśli skonsultujesz te kwestie z księgowością lub doradcą podatkowym.
Klienci sklepów internetowych chętnie płacą za zakupy:
Wymienione metody płatności powinny znaleźć się w każdym w sklepie internetowym - udostępnisz je swoim klientom dzięki odpowiedniej bramce płatniczej.
Specyfika grupy docelowej czy asortymentu, może też wskazywać zasadność wprowadzenia innych metod. Pomyśl, czy umożliwić swoim klientom płatności:
Choć to hurtownia lub producent zajmuje się magazynowaniem i wysyłaniem towarów do klientów w tym modelu, to nie zwalnia Cię z podejmowania różnych decyzji dotyczących logistyki. Zanim więc rozpoczniesz współpracę z wybranymi kontrahentami, sprawdź:
W przypadku sklepu wcześniej już zatowarowanego, masz znacznie więcej decyzji do podjęcia. Odpowiedz sobie na 7 ważnych pytań:
Przeanalizuj swoje odpowiedzi i dostosuj rozwiązania logistyczne do wniosków z nich płynących.
Dzięki niemu ściągniesz na stronę swojego sklepu ruch z wyszukiwarek takich jak Google. Pozycjonowanie to proces długotrwały (i często kosztowny), ale opłacalny z uwagi na brak konieczności płacenia za później obserwowane jego efekty.
Reklamy Google (i inne płatne reklamy, np. na Facebooku) pozwolą Ci szybko zainteresować odbiorców Twoją ofertą. Za ich przygotowanie, wyświetlanie, a także skuteczność (np. kliknięcia), będziesz musiał jednak płacić.
Przemyślane działania w social media pomogą Ci zbudować społeczność wokół Twojej marki i wypromować oferowane w sklepie produkty. Prowadząc sklep internetowy możesz działać m.in. na Facebooku, Instagramie i TikToku. Możesz rozważyć też inne serwisy.
W serwisach takich jak Allegro, eBay, Ceneo czy Empik Marketplace, dotrzesz do odbiorców zainteresowanych dokonywaniem zakupów - czyli dokładnie tych, na których Ci zależy. Sprzedaż czy promowanie sklepu za ich pośrednictwem wiąże się jednak z kosztami.
Poznałeś już siedem decyzji, które musisz podjąć zakładając własny sklep internetowy. Niezależnie od tego, jaki model biznesowy, formę prawną, sposoby rozliczania się z fiskusem, metody płatności i rozwiązania logistyczne wybierzesz, platforma e-commerce Sky-Shop pomoże Ci w prowadzeniu biznesu e-commerce o jakim marzysz.
Sky-Shop to kompletny system do sprzedaży online we własnym sklepie internetowym i w innych kanałach. Dostępna w wygodnym abonamencie platforma posiada ponad 1200 funkcji przydatnych w e-handlu (również w dropshippingu czy trybie B2B), do których należą:
Sky-Shop to system łatwy w obsłudze - przy jego pomocy, całkowicie samodzielne skonfigurujesz i poprowadzisz własny sklep internetowy. W panelu administracyjnym platformy znajdziesz szczegółowe opisy funkcji i instrukcje tekstowe pod znakami zapytania, a na stronie, blogu i YouTube - pomocne artykuły, poradniki PDF i tutoriale video.
W razie potrzeby, skorzystasz też z nieograniczonego i bezpłatnego wsparcia technicznego udzielanego mailowo i telefonicznie przez support.
Skorzystaj z darmowego okresu testowego od Sky-Shop - masz aż 14 dni na wypróbowanie oprogramowania!
High season w e-commerce nadchodzi wielkimi krokami! W tym roku Black Friday przypada na 25 listopada, jednak my już od początku miesiąca zachęcamy Was do skorzystania ze specjalnej oferty, którą dla Was przygotowaliśmy.
Lata 2020 i 2021 to niewątpliwie prawdziwy boom dla rynku e-commerce w Polsce, który przeżył rozkwit za sprawą pandemii COVID-19. Według szacunków Dun & Bradstreet w minionym roku w Polsce otworzyło się blisko 8 tysięcy nowych sklepów internetowych, dzięki czemu ich ogólna liczba przekroczyła już 52 tysiące. Czy na tak szybko nasycającym się rynku jest wciąż miejsce dla nowych graczy? W jaki sposób znaleźć je dla siebie i swojego pomysłu na handel online? Co sprzedawać w sieci?
Generowanie leadów w e-commerce o charakterze B2C oraz B2C bywa procesem żmudnym i czasochłonnym. Niejednokrotnie potencjalny klient rezygnuje z zakupu na ostatnim etapie ścieżki zakupowej, znajdując się w dolnej części lejka sprzedażowego. Jak temu zapobiec i co wspólnego z tym ma SEO wraz z UX?