5 powodów, dlaczego Twój landing page nie konwertuje

5 powodów, dlaczego Twój landing page nie konwertuje

Landing page to bardzo ważna wizytówka każdej firmy. Jej celem jest promocja i sprzedaż konkretnego produktu lub usługi. Jeśli landing page nie konwertuje, czyli nie spełnia funkcji, do której został stworzony, być może na etapie jego tworzenia popełniony został jakiś błąd. W poniższym artykule wymienimy 5 najczęstszych błędów pojawiających się na stronach lądowania, które nie konwertują. 

1. Opowiadasz o sobie i swojej firmie?

Jeśli użytkownik opuścił landing page, zanim wykonał na nim jakieś działanie, być może natrafił na coś, co kompletnie go nie interesuje i uznał, że całość nie jest dla niego. Czymś takim mogła być treść poświęcona samej firmie, a nie jej produktowi z nastawieniem na korzyść klienta. Gość odwiedzający stronę lądowania jest zainteresowany przede wszystkim tym, jakie rozwiązanie firma chce mu zaoferować. 

Opowiadania o sobie i swojej historii oraz wszelkie przechwałki warto więc ograniczyć do minimum lub w ogóle nie zamieszać ich na landing page. 

2. Piszesz zbyt rozbudowane treści?

Pamiętajmy, że cechami dobrego landing page jest prostota i fakt, że znajdują się na niej same konkrety. Zbyt długie bloki tekstu mogą odstraszyć potencjalnego klienta, który chce jak najszybciej poznać całość Twojej oferty. 

Aby skrócić treści, warto zawierać w nich wyłącznie informacje pozbawione komentarza i przymiotników wartościujących, które wcale nie budują większego zaufania użytkownika i nie sprawiają, że chętniej kupi on Twój produkt, czy też skorzysta z Twojej “najlepszej”, “najwyższej jakości” i “nowatorskiej” usługi. 

3. Twój produkt lub usługa nie są unikalne?

To również może być powód tego, że landing page nie spełnia swojej funkcji. Oryginalność produktu lub usługi to niezwykle istotna cecha. Klienci o wiele chętniej wypełnią formularz kontaktowy i skorzystają z Twojej oferty, jeżeli rozwiązania, które im zaoferujesz, nie znajdą nigdzie indziej. 

Oprócz unikalności, produkt powinien cechować się również funkcjonalnością i dawać klientom rozwiązanie realnego problemu. Przed stworzeniem strony docelowej warto zapoznać się z potrzebami ludzi, do których chcemy trafić. 

4. Stosujesz zbyt specjalistyczny język?

Jeśli jesteś ekspertem w swojej branży, łatwo możesz wpaść w pułapkę specjalistycznego języka. Pamiętaj - to, co dla Ciebie jest absolutnie oczywiste, dla Twoich klientów może być “czarną magią”. 

Motto Josepha Pulitzera brzmiało: “Pisz tak, aby zrozumiała Cię Twoja służąca”. Dziś jest ono oczywiście kompletnie nie na miejscu, ale jego przekaz wciąż jest prawdziwy. Jeśli chcesz trafić do wszystkich, pisz tak, aby wszyscy Cię zrozumieli. Unikaj specjalistycznych zwrotów i zastępuj je bardziej przystępnymi dla wszystkich synonimami i zamiennikami. To naprawdę ważne. 

5. Twój landing page nie jest przystosowany do urządzeń mobilnych?

Z biegiem lat coraz większy procent ruchu na stronach internetowych bierze się z urządzeń mobilnych. Ich twórcy muszą więc dostosować się do tego trendu i stworzyć jak najlepsze warunki gościom, którzy odwiedzają ich stronę za pomocą smartfona lub tableta. 

To ważne, aby wersja mobilna strony była jak najbardziej funkcjonalna i jak najprostsza w obsłudze. Jej skuteczności mogą zaszkodzić również pojawiające się reklamy i pop upy, które na małym ekranie trudniej zamknąć. 

 

Oto pięć najczęstszych powodów, dlaczego strona docelowa może nie konwertować. Zastosowanie się do naszych rad może pomóc Twojej firmie zwiększyć sprzedaż i rozszerzyć swoją bazę klientów. Pamiętaj, nawet jeśli użytkownik opuścił stronę, to nadal może zostać Twoim klientem. Wystarczy tylko ponownie się z nim skontaktować, a w tym pomoże Ci Revhunter! O tym, jak odzyskać utracony ruch na swoim landing page'u przeczytasz na stronie naszego partnera HumanIt.

Share:

Pozostałe wpisy

Jak SEO i UX wspierają lead generation w e-commerce?
Jak SEO i UX wspierają lead generation w e-commerce?

Generowanie leadów w e-commerce o charakterze B2C oraz B2C bywa procesem żmudnym i czasochłonnym. Niejednokrotnie potencjalny klient rezygnuje z zakupu na ostatnim etapie ścieżki zakupowej, znajdując się w dolnej części lejka sprzedażowego. Jak temu zapobiec i co wspólnego z tym ma SEO wraz z UX?

Email ostatniej szansy. Jak powinna wyglądać wiadomość aktywizująca?
Email ostatniej szansy. Jak powinna wyglądać wiadomość aktywizująca?

W jaki sposób marki wykorzystują efekt FOMO, aby zachęcić klienta do powrotu na stronę sklepu? Sprawdź, jak email ostatniej szansy może wpłynąć na decyzję zakupową odbiorcy. 

Mobile Trends Conference & Awards już 17 i 18 marca!
Mobile Trends Conference & Awards już 17 i 18 marca!

Największa konferencja dedykowana branży mobile w Polsce odbędzie się już za moment, bo 17 i 18 marca w Starej Zajezdni by Desilva w Krakowie! Jedenasta edycja konferencji zyskała w tym roku grono ciekawych prelegentów...

Otrzymaj bezpłatną strategię zwiększania konwersji