Case Study Rynekfinansowy.info | retargeting w branży finansowej

RevhunterRevhunterRevhunterRevhunterRevhunter

Case Study Rynekfinansowy.info | retargeting w branży finansowej

Czy retargeting kojarzy Wam się tylko z odzyskiwaniem porzuconych koszyków i sprzedaży w e-commerce? Owszem, to jego podstawowa i najpowszechniej stosowana funkcja. Na tym jednak możliwości się nie kończą. Retargeting, również e-mailowy, można wykorzystywać nie tylko w sprzedaży produktów, lecz równie dobrze sprawdzi się w sektorze usług świadczonych za pośrednictwem sieci. Chcemy zaprezentować Wam przykład wykorzystania e-mail retargetingu w jednej z bardziej konkurencyjnych branż jaką są pożyczki i kredyty online. Dla naszego klienta RynekFinansowy.info przeprowadziliśmy akcję ratowania porzuconych formularzy.

Konwersja – najczęściej w branży online, utożsamiana jest ze sprzedażą. Jednak pod tą nazwą kryje się szereg akcji, których wykonanie przez odwiedzających stronę, możemy nazwać konwersją. Może być to właśnie wypełnienie i wysłanie formularza, odsłonięcie numeru telefonu, pozostawienie leada i każda czynność, którą możemy okodować i dzięki temu zmierzyć. W przypadku, omawianej w tym artykule, branży finansowej sprawa wydaje się być z pozoru prosta – potencjalny klient prawdopodobnie najpierw wpisuje w wyszukiwarkę frazę związaną z pożądanym przez niego produktem finansowym, odwiedza kilka serwisów oferujących proponowane rozwiązanie, lub od razu kieruje swoje kroki do jednej z wielu porównywarek pożyczkowych. Kiedy znajduje interesującą ofertę z najniższą prowizją i oprocentowaniem wypełnia formularz, składa wniosek i czeka na kontakt konsultanta, w rozmowie z którym uzupełnia dane lub czeka od razu na przelew.

Kręta ścieżka konwersji
Wygląda to jednak nieco inaczej z punktu widzenia konwersji. Jej ścieżka jest bowiem usłana wieloma miejscami, w których serwis pożyczkowy może takiego klienta zgubić. Być może nie zechce podawać danych o zarobkach w formularzu i go opuści, a może wcale nie szuka produktu bankowego, tylko z uwagi na złą historię kredytową liczy na pożyczkę bez weryfikacji w BIK-u? Może jakaś inna czynność odciągnie go od wypisywania pól formularza, lub przed jego wypełnieniem zechce zapoznać się z ofertą konkurencyjnych serwisów? Scenariuszy może być naprawdę wiele.

Jak zatem retargeting może pomóc w przypadku, kiedy konwersja w branży finansów online jest niezadowalająca? Zaprezentujemy to na przykładzie naszego klienta – portalu i porównywarki finansowej RynekFinansowy.info, który ma w swojej ofercie zarówno produkty bankowe jak i krótkoterminowe pożyczki – tzw. chwilówki.

Zidentyfikuj użytkownika i jego potrzeby
Najważniejszym krokiem na drodze do podniesienia konwersji w tak wymagającej i konkurencyjnej branży jak finanse jest właściwa identyfikacja potrzeb użytkownika – tylko wtedy będziemy mogli zaoferować mu produkt dopasowany do jego oczekiwań, ale i możliwości. Jak to zrobić? Podstawowym problemem jest tutaj zróżnicowanie czy klient szuka kredytu czy pożyczki. Możemy to rozstrzygnąć poprzez segementację fraz kluczowych, po których użytkownicy znaleźli się na stronach serwisu pożyczkowego.  Na potrzeby kampanii wyselekcjonowaliśmy kilka fraz kluczowych, które miały pomóc nam zidentyfikować zamiary określonych grup odbiorców i na ich podstawie klient przygotował reklamy tekstowe Google Ads. Przygotowując ich treści, skupiano się właśnie na potrzebach użytkownika. Wyróżnione reklamy zawierały więc w grupie “pożyczki” takie frazy jak: pożyczka ratalna, pożyczki na raty online, pożyczka bez bik online, a w grupie reklam skierowanej do osób zainteresowanych produktami bankowymi pojawiły się teksty oparte na frazach kluczowych: kredyt online, porównywarka kredytów, pożyczka bankowa.

Konkurencja w branży nie wpływa korzystnie na współczynniki konwersji, bo rzadko kiedy użytkownik odwiedza tylko jeden serwis. Często więc bywa, że przed podjęciem ostatecznej decyzji opuszcza stronę w poszukiwaniu lepszej oferty. Tutaj z pomocą przyszła nasza usługa retargetingu e-mailowego.

Na podstawie tych, wymienionych wyżej, dwóch grup, posegmentowaliśmy bazę użytkowników, którzy odwiedzali poszczególne serwisy jak i ogólną stronę naszego klienta będącą porównywarką finansową i, po uprzednim skorelowaniu plików cookie z adresami e-mail w naszych bazach, kierowaliśmy do ich skrzynek mailowych spersonalizowane reklamy, namawiające do wykonania akcji, których użytkownicy zaniechali. Stworzone zostały 2 kreacje, zachęcające do powrotu na stronę i wypełnienie do końca formularza. Jedna dotyczyła produktów bankowych, druga szybkich pożyczek.

Efekty

Dla liczniejszej grupy osób, które poszukiwały oferty szybkich pożyczek na mniejsze kwoty uzyskaliśmy następujące statystyki wysyłki:

Dla grupy osób poszukujących kredytów bankowych wyniki prezentują się natomiast w sposób następujący

Wnioski
Po prześledzeniu wyników obu kampanii, to co rzuca się w oczy, to wysokie wskaźniki OR i CTR, które wykraczają poza średnią dla zwykłych kampanii prowadzonych w tej branży. Możemy zatem przyjąć, że klient, jeśli ma już wcześniej jakikolwiek punkt styku z marką (wejście na stronę, porównanie ofert, rozpoczęcie wypełniania formularza), to jest zdecydowanie bardziej skłonny do ponownej interakcji. Jest to o tyle istotne, że otwarcie e-maila, jest pierwszym krokiem, który odbiorca musi wykonać, by znaleźć się znowu na stronie z formularzem. Ostatecznym efektem, oczekiwanym po jakimkolwiek działaniu marketingowym jest zyskowność – w przypadku tej kampanii, ROI wyniósł 1780%, co oznacza, że kwota wydana na kampanię zwróciła się prawie 18-krotnie.

Osiągnięcie takich wyników było możliwe tylko dzięki właściwej segementacji userów i wysłaniu do nich dopasowanych komunikatów retargetingowych. Podobny efekt  możesz uzyskać również na ruchu przyprowadzonym innymi kanałami niż reklamy tekstowe. Wybierz te, które w przypadku Twojego biznesu dostarczają Ci największy ruch na stronę, a następnie zmaksymalizuj konwersję dzięki retargetingowi. Pamiętaj jednak o odpowiednim otagowaniu odwiedzających Twoją stronę.

Jeśli też chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie, przywrócić ruch użytkowników, którzy weszli na Twoją stronę a nie dokonali zakupów, to zapraszamy.
Skontaktuj się z nami : hello@revhunter.pl


pozostałe wpisy

które mogą Cię zainteresować

KONTAKT

ZAPYTAJ O WYCENĘ