Case Study Ombre.pl | retargeting w branży fashion

RevhunterRevhunterRevhunterRevhunterRevhunter

Case Study Ombre.pl | retargeting w branży fashion

Znasz to uczucie, kiedy Twój e-sklep zaczyna się rozkręcać, codziennie śledzisz liczbę odsłon, z ekscytacją obserwujesz jak odwiedzający dodają produkty do koszyków i… opuszczają stronę… Jeśli go nie znasz, to zazdrościmy. Jeśli jednak również go doświadczyłeś, to nie martw się, bo po pierwsze – nie dotyczy to tylko Ciebie, po drugie – nie wszystko jest stracone. Globalna wartość porzuconych koszyków wynosi prawie 5 bilionów dolarów. Część z tej kwoty, to złotówki pozostawiane w koszykach polskich sklepów. Dziś pragniemy pokazać, jak jednemu z naszych klientów, sklepowi odzieżowemu Ombre.pl, pomogliśmy odzyskać utracone sprzedaże i dzięki wykorzystaniu e-mail retargetingu podnieść zyski.

W przypadku branży fashion sprzedaż w internecie nie należy do najprostszych zadań. Duża konkurencja, której w dodatku ciągle przybywa, możliwe problemy z dopasowaniem rozmiaru i niejednokrotnie obawa o rzeczywisty wygląd produktu rodzi sporo obaw użytkowników. Nie możemy również pominąć faktu, że polski konsument nie lubi przepłacać. Cena gra dużą rolę, a w dobie porównywarek cenowych, dostępnych na każdym urządzeniu i w każdej chwili, znalezienie lepszej oferty zajmuje naprawdę kilka sekund. Wszystkie te czynniki powodują, że e-sklepy są zmuszane do dodatkowego działania, w celu przekonania klientów, że warto zrobić zakupy właśnie w tym konkretnym sklepie. Idealnym narzędziem do tego jest e-mail retargeting maksymalizujący konwersję, nie tylko w odzieżowym e-commerce.

Dlaczego porzucają?
Badania powodów porzuconych koszyków wskazują jako przyczynę największej ilości niedokończonych zakupów brak satysfakcji z kosztów dostawy. Takie niezadowolenie powoduje aż 44% wszystkich przerwań transakcji. Po przeanalizowaniu wszelkich innych czynników zasugerowaliśmy klientowi przeprowadzenie akcji retargetingowej, w której zachętę do dokończenia zakupów stanowić powinna właśnie darmowa dostawa.

Kreacja i teksty – podziękuj, poinformuj, zachęć!
W przypadku takiego działania, kiedy decydujemy się na akcję darmowej dostawy, przedstawienie produktu, który oglądał klient ma drugorzędne znaczenie – wszak to nie wątpliwości co do produktu spowodowały przerwanie zakupów. Zarekomendowaliśmy więc klientowi kreację statyczną, wyraźnie przypominającą odbiorcy, że oglądał produkty w sklepie Ombre.pl i równie wyraźnie mówiącą o trwającej akcji darmowej dostawy produktów.

Sugestywny musiał być także temat wiadomości. Temu elementowi należy poświęcić dużo uwagi. To właśnie temat jest pierwszym elementem w skrzynce odbiorczej, na który użytkownik zwróci uwagę, a nasza wiadomość ma wyłącznie kilka sekund, by zrobić dobre pierwsze (a w zasadzie jedyne) wrażenie i przekonać odbiorcę do otwarcia wiadomości. Bez otwarć nikt nie zachwyci się nawet najpiękniejszą kreacją i nie dowie się o najatrakcyjniejszych rabatach, gdyż zwyczajnie nigdy nie zobaczy tej informacji.

 

Wysyłka była prowadzona przez okres jednego miesiąca – od 1 do 31 maja, do użytkowników, którzy w tym okresie weszli na stronę sklepu i przeglądali produkty przez określony czas. Nie warto wydawać budżetu, w momencie, kiedy użytkownik przebywał na stronie zaledwie kilka sekund i nie obejrzał żadnego produktu.

To co się liczy – efekty
Dzięki zastosowaniu retargetingu do anonimowych użytkowników i deduplikacji z bazą własną klienta, udało się zoptymalizować wolumen adresów. Ostatecznie wysłanych zostało 3846 maili retargetujących, zachęcających do dokończenia zakupów. Statystyki otwarć i przekliku prezentują się następująco:

Jak możemy zauważyć prawie ⅓ wysłanych wiadomości została otwarta, a spośród nich kolejna ⅓ zakończyła się przekierowaniem użytkownika na stronę. Wygenerowaliśmy dla klienta 32 zaakceptowane na ten moment sprzedaże, a każda wydana przez klienta na kampanię złotówka przyniosła 12 złotych przychodu.

Jeśli też chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie, przywrócić ruch użytkowników, którzy weszli na Twoją stronę a nie dokonali zakupów, to zapraszamy.
Skontaktuj się z nami : hello@revhunter.pl


pozostałe wpisy

które mogą Cię zainteresować

KONTAKT

ZAPYTAJ O WYCENĘ